Aankomst in Pondicherry, India - Reisverslag uit Pondicherry, India van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Aankomst in Pondicherry, India - Reisverslag uit Pondicherry, India van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Aankomst in Pondicherry, India

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Februari 2013 | India, Pondicherry

Ik ben in India! Het voelt nog heel onwerkelijk, maar de warmte, de geuren, de muggen, het eten en alle geluiden en indrukken maken dat ik steeds meer besef dat ik er nu echt ben, in India!

Eva en ik zijn na een lange, vermoeiende maar gelukkig wel heel voorspoedige reis gister ochtend rond hafl 12 Indiase tijd (4,5 uur later dan in Nederland) aangekomen bij het Don Bosco Boys Home.
We werden echt warm ontvangen op het vliegveld in Chennai door 2 medewerkers van het Boys Home. Toen met de bus zo'n 2 uur gereden naar Pondicherry. Wat een geweldige rit was dat, ze rijden hier echt als gekken; halen recht en links in en zigzaggen dus zeg maar zo snel mogelijk door het verkeer heen en toeteren daarbij aan een stuk door om te laten weten dat ze je met een razend tempo inhalen. En dan nog brommers, fietsers, beesten en wandeleraars er langs en ertussendoor.
De ramen in de bus stonden wijd open en de wind wapperde door mijn haren en de geuren van India drongen mijn neus binnen.. Ik ben er!

We wonen in het huis met de jongere jongens, wat een prachtige jongens allemaal, zo vrolijk en zo blij dat we er zijn! Na aankomst hebben we even onze kamer ingericht en daarna hebben we onze eerste echte Indiase rijstmaaltijd met onze rechterhand gegeten. Niet echt bepaald makkelijk nog, maar we hebben nog genoeg tijd om te oefenen, want we zullen vanaf nu 4,5 maand met onze hand eten!

Gisteravond hebben we eerst de kerkmis die hier elke dag gehouden word bijgewoond, en daarna hadden de jongens echt een geweldig hartverwarmende en vrolijke welkomstceremonie voor ons. De jongens deden een dansvoorstelling en we kregen een prachtige Indiase doek om ons heen als welkomstcadeau. Daarna gingen ook wij de dansvloer op. Bijzonder om zo enthousiast en warm ontvangen te worden!

Tot slot aten we chapati (soort pannenkoekje) met soep, groenten en kip curry. Pittig maar wel erg lekker!

De eerste nacht was even wennen, de warmte en de herrie van de ventilators is even wennen maar dat komt vast wel goed

Gek om zo van het afscheid van thuis in het warme welkom hier terecht te komen. Nog wat heen en weer geslingerd tussen beide gebeurtenissen nu even rustig alles verwerken vandaag.

Heel veel liefs uit India!!

Nienke

  • 11 Februari 2013 - 12:32

    Anouk :

    Hoi Nienke,

    Wat een indrukken allemaal, snap dat je het allemaal even moet laten bezinken. Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en zo goed zijn ontvangen! Erg leuk om telkens even te lezen hoe het met je is.

    Groetjes Anouk

  • 11 Februari 2013 - 18:35

    Peter:

    Ha Nienke, leuk om je verhaal te lezen. Inderdaad, wat een indrukken allemaal. Helemaal goed.
    take care

  • 11 Februari 2013 - 19:19

    Marjolein:

    Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en een warm welkom hebben gekregen in India! Geniet ervan en ik ben hartstikke benieuwd naar al jullie avonturen! Liefs

  • 11 Februari 2013 - 20:23

    Jan Kroon Van Diest:

    Leuk stukje, heel veel plezier en geniet ervan . Groet Jan

  • 11 Februari 2013 - 21:57

    Astrid:

    Hoi Lieve Eva en nienke,
    Ja dat is wel van het een in het ander he. Fijn om iets van jullie te horen en dat jullie zo goed ontvangen zijn.
    Lijkt me geweldig om hier te mogen werken, al zal het ook wel even wennen zijn allemaal denk ik.
    Heel veel lieve groetjes Astrid

  • 12 Februari 2013 - 10:59

    Loes:

    hoi lieve nieke leuk dat je daar bent en goed ontvangen bent, nu ik ben benieuwd wat je daar mee maakt ik ga zeker je blok bij houden ,ik heb net je blok van je moeder gehad op mijn mail helemaal gaaf dat ik erbij bent bij je gebeurtenissen, nu ik ga en ik mail je weer, veel leuke dingen doen hoor en geniet ervan loes

  • 12 Februari 2013 - 11:50

    Natalie:

    Hey nienk! Geweldig om dit te lezen en alvast een paar fototjes te zien. Geniet van je tijd daar en pas op voor overstekende koeien he :-P

  • 12 Februari 2013 - 12:50

    Oma En Opa Willemse:

    Hoi Nienke,

    We hebben je eerste verslag gelezen, fantastisch dat jullie zo werden ontvangen. Opa en ik hebben genoten van je verhaal en vinden het erg leuk om dit te lezen. Zo weten we dat je goed bent aangekomen. Maar kijk goed uit in het drukke verkeer!

    Veel plezier daar nog en tot het volgende verhaal.

    Liefs Oma en Opa (en Miranda)

  • 12 Februari 2013 - 15:52

    Michael Baumeister:

    Hoi Nienke,

    Wat goed om te lezen dat jullie de eerste dag goed doorgekomen zijn, en natuurlijk de bekende Indiase ontvangst hadden door de kinderen. Veel groeten aan Rasa en een supermooie tijd gewenst!

    Ik blijf jullie volgen via je blog, of via mailtjes.

    Groeten uit Amsterdam,
    Michael

  • 14 Februari 2013 - 10:54

    Loes Van Galen:

    Lieve Ninke,

    Met je enthousiaste verslag waan ik me even in India! Heerlijk als je zo welkom bent, dan weet je weer even waar je het allemaal voor doet. Geniet van alles en vergeet bij dat alles ook goed aan jezelf te denken. Lieve groeten van Loes van Galen

  • 14 Februari 2013 - 16:51

    Jolette:

    Namaste Nienke!
    Wat leuk dat het allemaal is gelukt en dat je nu in India bent :-)
    Je hebt al heel wat reiservaringen op gedaan en elk land kent haar eigen charme. India is prachtig, het draagt volgens mij werkelijk alle tegenstellingen die je je maar kunt bedenken in zich. En ja, het zal een onuitwisbare indruk maken. Geniet er van, ik zal met plezier je belevenissen volgen!
    Lieve groet, Jolette

  • 19 Maart 2013 - 12:00

    Marijke:

    prachtig beschreven..... ik zie het gebeuren. Dikke knuffel.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 84198

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: