DEEL 2; OP REIS: Indrukwekkend Ooty en Bangalore - Reisverslag uit Pondicherry, India van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu DEEL 2; OP REIS: Indrukwekkend Ooty en Bangalore - Reisverslag uit Pondicherry, India van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

DEEL 2; OP REIS: Indrukwekkend Ooty en Bangalore

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

30 April 2013 | India, Pondicherry

Lieve allemaal,

Nog even terug in Pondicherry na een indrukwekkende reis met father Rasa en voor het afscheid van het Boys Home en Pondicherry vanavond!

Vanavond nemen we definitief afscheid van het Don Bosco Boys Home en van de medewerkers en fathers hier. De ouders van Eva zijn aangekomen en nadat Eva hun Pondicherry heeft laten zien gaan we 1 mei 10 dagen met zijn allen rondreizen door Kerala. Nu ben ik de laatste spullen aan het verzamelen en mijn backpack aan het inpakken voor 1,5 maand reizen door India!

Afgelopen week was heel bijzonder en indrukwekkend. We hebben een auto gehuurd en zijn 6 dagen langs verschillende steden en Don Bosco huizen getrokken. We begonnen in Salem, waar we een opvanghuis en shelter voor straatkinderen hebben gezien, en waar we naar een huis gegaan zijn waar jongens met Hiv wonen, overgedragen door de ouders bij hun geboorte en waarvan veel ouders al gestorven zijn aan aids. In Salem komt nog heel veel Hiv voor. Er waren een aantal jongens aan het schilderen, zulke vrolijke en lieve jongens, moeilijk om te weten dat ze geboren zijn met zo’n hard toekomstbeeld.. We sliepen bij een Don Bosco project waar jongens wonen die zelf geen hiv hebben, maar hun ouders wel (veel ouders zijn al gestorven) en hierdoor zijn ze op zichzelf aangewezen. Zo in 1 dag heel veel indrukkwekkende beelden en verhalen!

Daarna zijn we richting d Nilgiris bergen gereden, met als bestemming Ooty, een bergdorpje. Wat een prachtig uitzicht! Zoveel gekleurde huisjes tegen de heuvels aangebouwd, zoveel thee plantages! Ik had nog nooit een thee plantage gezien terwijl ik zo veel thee drink! We zijn ook naar een thee factory museum geweest, super gaaf! Het klimaat in de bergen was zo heerlijk! Het was echt even vakantie, er helemaal tussenuit en voor het eerst in 2,5 maand 2 dagen niet zweten! De eerste avond op Mount Don Bosco, het huis waar we sliepen, hoorden we een vreemd geluid. Ik dacht dat het een koe was, maar later hoorden we dat er een beer rondliep! Gewoon op het terrein waar wij ook buiten stonden! Helaas niet gezien maar wel heel bijzonder was dat!

Ik wilde eigenlijk deze bergen niet meer uit maar we hadden nog meer bijzondere dingen op ons to do lijstje en dus gingen we de volgende dag weer vroeg op pad. De bergen uit door een Tijger park waar 36 tijgers leven gereden, geen tijger gezien maar wel super gaaf, die leven hier gewoon echt in het wild! Toen ook nog door een wildlife park gereden, een olifanten kamp gezien waar ze oliefanten aan het wassen waren in een meertje, en als klap op de vuurpijl een olifant naast ons op de weg gezien! Zo ontzettend gaaf, zo bijzonder!

In Mysore hebben we een enorm palijs gezien, we zijn naar de dierentuin geweest en hebben de botanical garden en een enorme stuwdam gezien. Ze hebben hier in India prachtige tuinen met de vreemdste en mooiste soorten planten en bloemen!

Onze laatste bestemmening was de grote stad Bangalore. Hier was ik zo benieuwd naar! Groot en druk en vol was het zeker, rondrijden door de stad nam steeds uren in beslag maar dat was niet zo erg, genoeg te zien onderweg! Smorgens zijn we eerst naar een straatkinderen project geweest bij de beroemde markt. Het huis zag en prachtig en kleurrijk uit, het verhaal is heftig; er zijn zo’n 80.000 straatkinderen in Bangalore! Veel kinderen leven op de markt, of rond het treinstation of busstation.. Er liep iemand met ons mee naar de shelter midden in kleine achterafstraatjes.. Hier werden we verwelkomd door een ontzettend lieve non, al heel oud maar ze runt deze shelter in haar eentje..
Ik was echt ontroerd, wat een lieve vrouw en wat een ander beeld dan het Boys Home in Pondicherry.. Hier konden jongens van de straat even tot rust komen, eten krijgen en spelletjes doen.. Ze waren er nu niet, maar het hele project en het gebouwtje en de non raakte me enorm!
Alsof ik in de film Slumdog Milionaire terecht was gekomen, die beelden.. op de bovenste verdieping kregen 6 meisjes naailes.. ook bijzonder om te zien! De non heeft ons mee genomen over de markt naar bloemen en fruit markt.. 1 kleurrijk geheel en ik keek mijn ogen uit! Zo gaaf de markt van Bangalore! Smiddags hebben we nog een tuin bezocht en even rustig aan gedaan, zo veel gedaan en gezien!

Rasa heeft ons echt zoveel laten zien en zoveel verteld! Ook hebben we super veel nieuw Indiaas eten uitgeprobeerd, steeds als we ergens gingen eten hadden we iets nieuws, erg leuk!
Vooral Bangalore vond ik echt indrukwekkend, alles van India had het.. zo tegenovergesteld! Naast de mark ook enorme shoppingstreets en malls en veel Indiërs in spijkerbroek…

In 6 dagen echt enorm veel van India gezien en ervaren en geproefd.. en ik heb nog ruim 1,5 te gaan!
Nu echt de laatste spullen ingepakt, en straks afscheid nemen.. Soms was het enorm moeilijk werken en leven hier, maar vooral heb ik genoten van alle ervaringen en vooral van de jongens!

Tijd voor nieuwe ervaringen, zelf op pad gaan en eigen wegen zoeken; samen en alleen!

Eva en ik hebben 2 dagen geleden na de reis nog in Pondy allebei een extra hoog gaatje in ons oor en een neuspiercing laten schieten! Onder het mom van alles uitproberen en ervaren van India! Het was ook echt een geweldige Indiase ervaring (ik treed maar niet in detail want dan verklaren jullie me voor gek) en we zijn er super blij mee! Stukje bij beetje beginnen we steeds meer op die prachtige Indiase vrouwen te lijken!
Jullie horen weer van mij!

Liefs, Nienke

  • 30 April 2013 - 10:55

    Peter:

    Goed verhaal weer Nienke, en wat een hoop meegemaakt. Helemaal goed zo'n reis met Rasa! Mooie natuur. Prachtige foto's. En wat een verhaal over die kinderen in de opvanghuizen, ik begrijp goed dat dat je aangrijpt. Hopelijk blijft deze Indiase piercing goed zitten. Groetjes en veel plezier op vakantie. take care! Peter.
    PS: Ondertussen hebben wij hier, met een oranje tompouce, zitten kijken hoe koning WA op het balkon stijf staat te zwaaien.

  • 01 Mei 2013 - 11:32

    Marijke:

    Hee Nienke, wat een prachtig verhaal. Wat een geweldige ervaringen doe jij op. Ik denk dat ik maar afreis naar India... Je schrijft heel mooi en beeldend. Ik zie het helemaal voor mij.
    Geniet van de komende tijd. Pas goed op je zelf.
    Dikke knuffel,
    Marijke

  • 01 Mei 2013 - 13:30

    Astrid:

    hoi lieve Nienke,
    Wat weer fijn om iets van je te horen en lezen, en wat een ervaringen bij elkaar.
    een beetje van de ouders van Eva gehoord wat jullie gaan doen deze 10 dagen!
    tot gauw weer en een hele fijne tijd!
    mam

  • 02 Mei 2013 - 18:17

    Jantieneke:

    Wauw wauw wauw wat een mooie ervaringen, belevenissen, momenten, avonturen en noem maar op maak je mee! Klein klein beetje jaloers ben ik maar, haha!
    Maak er een mooie en onvergetelijk reis van lieve Nienke!
    Dikke knufel!

  • 11 Mei 2013 - 22:55

    Jolette:

    wanakam Nienke,
    Bangalore...een echte Indiase stad met enorme contrasten, ik geloof je direct als je schrijft dat je je voelde alsof je in slumdog millionaire zat! Ben je trouwens al een keer naar de bioscoop geweest? Fantastische Bollywoodfilms en na afloop gaat iedereen staan klappen! Moet je zeker een keer doen!
    Veel reisplezier, groetjes, Jolette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 84196

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: