Backpacken door Zuid-India! - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Backpacken door Zuid-India! - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Backpacken door Zuid-India!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

20 Mei 2013 | India, Mahabalipuram

Lieve allemaal,

Nu ik dit schrijf zit ik in een strandtentje in Mamalapuram, aan de golf van Bengalen, terug in Tamil Nadu, na een prachtige reis door Kerala. Ik kijk uit op prachtig gekleurde vissersbootjes en over zee, de wind wappert door mijn haren… en ik ben sinds vandaag ‘ alleen’ op pad in India!

Vanmorgen heb ik afscheid genomen van Eva, die op de Andaman eilanden gaat duiken. Ik ben met de bus naar Mamalapuram gegaan, hier blijf ik een paar dagen en dan ga ik weer verder. Gek om ineens alleen op pad te zijn, spannend maar eigenlijk ook heel erg gaaf en bijzonder, ik heb me nog nooit zo vrij gevoeld! In feite kan ik overal heen en alles doen wat ik helemaal zelf wil! Voor deze week ben ik van plan vooral even bij te komen, na te denken, wat yoga te doen en vooral te genieten van het India om me heen. Volgende week ga ik met de trein een week naar een Ashram in Kerala.

Sinds mijn laatste verhaal heb ik weer zoveel beleef! 3 weken geleden hebben we definitief afscheid genomen hebben van het Boys Home in Pondicherry. De ouders van Eva zijn toen ook aangekomen in India en Eva en ik hebben in onze Sari tijdens een etentje afscheid genomen van alle fathers en brothers van het Boys Home. Ik had die dag alles ingepakt, nog een hoop spulletjes bij het meisjeshuis gebracht en afscheid genomen van mijn kamertje. Het reizen kon beginnen!

De eerste week ben ik samen met Eva en haar ouders en broer op pad geweest. We hadden een auto met chauffeur en zo trokken we rond door Zuid-India, onze bagage op het dak! De eerste dagen zijn we in steden geweest en hebben we prachtige tempels gezien. Daarna gingen we de bergen in, we hebben een wandeltocht door een willifepark gemaakt en een tocht op een bamboevlot over een meer. We hebben niet heel veel beesten gezien (wel een toekan!) maar alleen al de mooie natuur en het feit dat alle mooie beesten zoals olifanten hier leven en rondlopen was al indrukwekkend!
We hebben deze dagen nog zoveel meer gezien en gedaan; een traditionele Kalari voorstelling gezien(vechtsport) een rondleiding door een spicegarden gehad,thee en rubber plantages gezien, in Kochi nog een traditionele dansvoorstelling gezien.. En we hebben een middag en nacht in Allapy op een houseboat gevaren over de backwaters, dat was zo gaaf!

9 mei hebben we de ouders en broer van Eva uitgezwaaid in Kochi (kerala) en Eva en ik zijn nog een paar dagen in Kochi gebleven. We zijn een dag naar een mooi strand geweest met de veerboot en bus, we hebben we henna op onze handen laten zetten en hebben we een hoofdmassage en pedicure laten doen. En we hebben zelfs ons haar laten knippen! (na die kapper hebben we bij elkaar het haar ook nog moeten bijknippen haha) Even heerlijk bijgekomen en klaar gemaakt voor het volgende deel van de reis; samen backpacken door India!

Onze reis met backpacks en al begon in de rikshaw op weg naar het treinstation, met volle backpacks volgepropt in de rikshaw, we waren onderweg! We hebben de trein genomen naar Calicut, onze eerste treinervaring in India! Eerst zaten we nog heel riant, maar naar mate we steeds meer stations gepasseerd waren werd het voller en voller. We zaten op een bankje en boven ons zaten ook mensen, overal zaten mensen boven en onder op bankjes (wat ook bedden zijn) bijzonder om hier zo tussen te zitten! Ook de volgende dag gingen we nog een stukje verder met de trein, naar Kannur. In Kannur zou een prachtig strand zijn maar toen wij er waren was het overal uitgestorven.. we merken wel dat het laagseizoen is, heel veel is dicht en er zijn heel weinig andere backpackers/toeristen helaas! Wel hebben we een ritje op een kameel gemaakt aan het strand!
We hebben onze tocht vervolgd met de publieke bussen de bergen in (ze rijden echt bizar, zelfs in de bergen, ik zat voorin en zag dus alles op ons afkomen steeds, behoorlijk spannend!) We gingen naar weer een ander wildlife park, Eva en ik wilden zo graag oliefanten zien! We hebben hier een jeeptocht gemaakt door het wildlife park, het rijden in de jeep was super! Ook nog naar grotten geweest en naar een prachtig uitzichtpunt over de bergen, zo mooi! Het was een super gave en bijzondere dag , al was ik wel een klein beetje teleurgesteld dat we nog steeds geen wilde olifanten gezien hadden na 3 wildlife parken! We besloten nog 1 keer te proberen olifanten te zien in een park in de buurt.. nu we zo dicht bij waren!
De volgende dag vroeg op pad zodat een bus extra konden nemen richting dat park. Onderweg werden we al helemaal beloond voor ons vertrouwen toch olifanten te zien; vanuit de publieke bus gewoon wilde oliefanten in het bos gezien!! Zo gaaf! Was er ontroerd van!
In een olifanten kamp in het wildlife park hebben we nog oliefanten gezien en er zelfs een geaaid, helemaal gaaf, we konden gaan!
We zijn nog 4 dagen in Mysore geweest in Karnatakka (een ander district met weer een andere taal) hier zijn we naar de bioscoop geweest en we hebben hier een hele groep backpackers ontmoet waar we een aantal avonden mee gezeten hebben, heel gezellig!

En nu ben ik dus zelf op reis, ik merk dat ik het backpacken echt geweldig vind, je kunt overal komen met de bus en treinen en het is zo’n vrij gevoel om tussen al die mensen in de bus op pad te zijn! Vanmorgen was ik er wel wat emotioneel van in de bus! Daar waar ik het eerst ook wel heel spannend vond heb ik er nu vooral heel veel plezier en vertrouwen in. De Indiërs zijn heel behulpzaam als je ze om hulp vraagt, en na zoveel maanden India voel ik me sterk en zeker hier.

Ik hoop deze 3 weken dat ik ‘ alleen’ reis ook andere reizigers te ontmoeten en hun verhalen te horen, ook al is het laagseizoen er zullen toch heus nog wel ergens backpackers zijn! Een grote uitdaging deze weken word denk ik de hitte; rustig aan doen en vooral smorgens vroeg en eind van de middag dingen doen! Dat is meteen mijn tweede uitdaging voor mij; rustig aan doen, niet te veel willen en vooral heel erg genieten van elk moment, wat ik zeker ga doen!!

Jullie horen weer van mij!

Liefs uit India!
Nienke

  • 20 Mei 2013 - 16:55

    Jantieneke:

    Stoere en dappere Nienke,
    Wat een heerlijk verhaal weer!!
    Mooi om te lezen hoe je zo ontzettend aan het genieten bent.
    Heel veel plezier en mooie dingen toegewenst de laatste 3 weken van je reis :-)
    Hele warme knuffel,
    Jantieneke

  • 20 Mei 2013 - 19:27

    Birgitta:

    Ha die Nienke,

    Weer een mooi verhaal van al je belevenissen. Geniet lekker van deze welverdiende drie weken. Ik hoop dat je veel ziet en allemaal moois op je pad komt maar met jouw positieve blik zal dat vast wel. Jij weet bijna alles om te buigen naar een mooie ervaring.
    Wat een prachtige foto's zitten er trouwens bij je verslag.
    Heel veel groetjes en ga ervoor!!!!
    liefs Birgitta

  • 20 Mei 2013 - 20:53

    Peter:

    Ha Nienke, goed verhaal weer. Natuurlijk is het anders om nu alleen te zijn. Inderdaad best spannend, maar als ik je zo "hoor" komt het dik voor elkaar. Wat zie je er goed uit op de foto's! Op internet staan een paar fotoos van het dorpje en de strandtenten. Prachtig hoor, en weer zo kleurrijk. Take care, en veel plezier! x Peter.

  • 20 Mei 2013 - 21:30

    Nicolet:

    Hoi nienke,

    Leuk om te horen dat je het naar je zin heb, mooie foto 's, mooie natuur, je ziet er goed uit, doetme weer denken aan onze wereldreis 16 jaar geleden.

    Nog veel reisplezier, xxxx nicolet

  • 21 Mei 2013 - 09:49

    Natalie:

    Lieve lieve Nienk,

    Wow! Helemaal alleen op pad in dat verre land. Zo spannend! Een prachtig verhaal weer.

    Dikke knuffel,

    Natalie

  • 22 Mei 2013 - 10:19

    Nienke V. Kammen:

    Ha Nienke! Wat een verhaal weer! Dat stukje van het eerste moment van alleen reizen in de bus vind ik erg gaaf. Mooi dat je zo bewust de dingen meemaakt. Hopelijk heb je het goed :) Pas je goed op jezelf? Gewoon lekker daar zijn en genieten van de dingen die je meemaakt! Enjoy! Liefs, Nienke

  • 24 Mei 2013 - 11:48

    Jan Kroon Van Diest:

    Hoi Nienke,

    Elke keer geniet ik van je reisverhalen. Geniet er lekker van het is hier koud en een heel andere werld.
    Pas goed op jezelf.
    Groet Jan en Maud, Marlou Michiel en Sjoerd.

  • 29 Mei 2013 - 09:17

    Birgitta:

    Hieperdepiep Hoera!!!!!!

    Van harte gefeliciteerd, we wensen je een hele leuke en mooie dag toe. Het zal wel een aparte ervaring zijn, zo ver weg jarig zijn. We zullen vanavond het glas op jou heffen en dat je nog maar een mooie tijd mag meemaken.
    Veel groetjes Peter, Birgitta, Eva en Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1391
Totaal aantal bezoekers 84223

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: