24 in India! - Reisverslag uit Auroville, India van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu 24 in India! - Reisverslag uit Auroville, India van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

24 in India!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

29 Mei 2013 | India, Auroville

Lieve allemaal,

Nieuwe dingen beginnen…maar: zonder verwachtingen, alleen dan kan het stromen, je moet bereid zijn om niet te weten.. als je hoofd, buik en handen vol zijn kun je niet ontvangen…

Een mooie zin die ik in mijn boekje opgeschreven heb een paar weken geleden en die ik deze week zo heb ervaren! En die ik hoop mee te nemen in mijn 24ste jaar! Vandaag 24 geworden, midden in India, op een bijzondere plek, bijzondere ervaringen en bijzondere mensen om me heen, en met nog heel veel nieuwe dingen die gaan komen komende dagen!
Afgelopen week heb ik een geweldige week gehad, aan de ene kant heel veel rust in mijn hoofd ervaren omdat ik zo vrij was om mijn eigen ding te doen, zonder verwachtingen van mezelf en van wat er zou moeten zijn, en dus kon ik alles lekker op me af laten komen en was ik ontspannen. En aan de andere kant kreeg en heb ik ook super veel energie van alle dingen die ik heb gedaan en de mensen die ik heb ontmoet!

De eerste dagen 3 dagen ben ik in Mamalapuram geweest, een soort Timboektoe surfdorp. Aan de kust, vol met gekleurde vissersbootjes, gekleurde huisjes en hippie en yogi tentjes. Er waren niet veel andere backpackers, maar toch heb ik me totaal niet alleen gevoeld, juist heel vrij! Op een ochtend ging ik de zonsopgang bekijken in alle vroegte aan zee, en toen ontmoete ik een hele lieve Indiase familie. Zij nodigde mij uit en ik ben de hele bij dag bij hun geweest, ontbeten, op de motor met de man des huize door de omgeving getoerd (klinkt gek met een vreemde Indiase man mee op de motor, was t ook maar t was hartstikke gaaf en zo mocht ik ook ervaren dat niet alle Indiase mannen eng zijn) Daarna heb ik met de kinderen Cerram gespeeld 2 uur lang en toen had ik nog een heerlijke lunch met de familie, echt heel bijzonder! Savonds ging ik zelf nog ergens de zonsondergang op een berg bekijken, en onderweg terug kwam ik in een Hindi trouwerij stoet terecht! Er komt zoveel op je pad als je onderweg bent en open staat voor de mensen en dingen om je heen!

Donderdag ochtend ging ik met de bus (ook weer nieuwe ervaring, ik zat met mijn backpack voorop naast de chauffeur in een of ander klein busje) Aurville gegaan. Een soort alternatief dorp midden in de natuur met allerlei communities en huizen waar van alles te doen is. Met een rikshaw stapte ik uit in Youth Camp, ik had op internet uitgezocht om daarnaartoe te gaan. Ik werd in de middle of nowewhere gedropt en de rikshaw was al weg voordat ik kon twijfelen of ik hier wel wilde verblijven. Naast de Indiase gastvrouw was het totaal verlaten. De paniek sloeg een beetje toe, maar ik wilde niet meteen opgeven en t even op me af laten komen. Ik besloot 1 nacht te betalen en erop uit te trekken die dag, en dan zou ik wel zien wat ik ging doen. Ik huurde een fiets en besloot naar t informatie centrum te gaan. Ik genoot van het fietsen door de omgeving, zo lang geleden op de fiets! Ook al droop het zweet aan alle kanten in straaltjes van me af, met 40 graden midden op de dag fietsen is misschien niet heel slim, maar ik was wel op pad en ik voelde me zo vrij! In t informatiecentrum ontmoette ik een Indiaas meisje uit Delhi, we raakten aan de praat en nu slapen we al de hele week samen in een kamer in het Youth Camp! We genieten van de omgeving van onze kamer (lekker rustig en prachtig mooi in de bossen) en we doen veel dingen samen! Zij kende hier ook een Franse jongen van dezelfde leeftijd als ons en met zijn 3en hebben we deze week veel samen gedaan. Zo dankbaar dat ik hun heb ontmoet!

De volgende dag heb ik mezelf uitgedaagd en een moppet gehuurd, ik wilde het zo graag proberen! En t is geweldig om op dat ding rond te rijden! Over asfalt en zandweggetjes, t kan allemaal! We zijn er heel veel op uit getrokken deze week. Naar pilates les geweest, musical meditation gedaan, ik ben met Megna een hele ochtend naar een organische farm geweest, naar een echt Hindi film in de cinema hier, ik heb Megna een dagje mee naar Pondicherry genomen (de laatste keer Pondicherry voor mij!) We zijn een avond naar een film avond geweest in een andere farm.. En die franse jongen woont in een hutje en ook daar zijn we een aantal keer geweest.. allemaal gave dingen zonder ook maar iets te plannen!
En nu ben ik jarig vandaag! Best gek wel om dat met ‘vreemden’ te vieren.. Maar ik vind het juist ook heel bijzonder om dat te doen en om hier mijn verjaardag te vieren! Vanmorgen vroeg ben ik een stuk gaan fietsen, in de dorpjes waren alle vrouwen hun mooie gekleurde kannen met water aan het vullen, kinderen liepen rond, de mannen op de fiets naar hun werk.. echt genieten!

Vanmiddag/ vanavond zijn we uitgenodigd bij de farm waar we zondag ochtend waren. We gaan echte organische steenoven pizza maken, in de ‘rimboe’! (tussen de rieten hutjes, organische planten en tropische palmbomen) Ik hoop dat ik ergens iets van cake ofzo kan vinden om mee te nemen.. Ik heb er in ieder geval nu al zin in, bijzonder om zo mijn verjaardag te vieren!

En dan staat er morgen weer een nieuw avontuur voor de deur.. savonds ga ik met een taxi naar het treinstation en dan alleen met de trein de hele nacht naar Trivandum, helemaal onderaan in het zuiden. Daar ga ik 8 dagen naar de Sivananda Ashram, een yoga en meditatie ashram. Ik vind het best spannend om daar alleen met de trein snachts heen te gaan, maar ik ben er ook klaar voor.. ik heb hier veel mooie dingen gedaan, ik voel me sterk en ontspannen en ik heb zin om weer naar iets nieuws te gaan.. Naar een Ashram! Ik ben ontzettend benieuwd! Er is een strak programma van yoga lessen en meditatie lessen, best intensief denk ik en daarom vind ik t ook wel spannend, het word voor mij een uitdaging om zo lang stil te zitten en te mediteren.. maar juist dat wil ik ook graag ervaren en leren, ik heb het gevoel dat ik dat hier nu juist kan gaan ervaren en oefenen. Ook hier ga ik zonder verwachtingen heen, ik zie het wel en laat het op me af komen! Morgen pak ik mijn spullen en ga ik weer op pad!

‘Ga je spullen pakken zei hij, dromen brengen werk met zich mee.. (uit een boek van Paulho Coehlo)

Heel veel liefs!

Nienke

  • 29 Mei 2013 - 11:12

    Veronique:

    Lieve Nienke!!! Heel hartelijk gefeliciteerd met je 24ste verjaardag!! Wat n mooi verhaal weer, van jou.
    Fijn dat alles zo naar je zin verloopt. Heel veel plezier vandaag en de rest van je dagen!! Liefs Veronique

  • 29 Mei 2013 - 11:19

    Ryanne:

    Hoi Nienke,

    Wat mooi om je verhalen af en toe te lezen! Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van de dag. Bijzonder dat zo'n ander land en andere cultuur je zoveel rust kunnen geven, lijkt me heerlijk!
    Geniet ervan!

    Liefs,

    Ryanne

  • 29 Mei 2013 - 11:49

    Tante Ria:

    Lieve Nienke, nog veel fijne en goede dagen wens ik jouw toe. En ik heb een heerlijk taartje op je verjaardag gegeten. veel liefs, tante Ria.

  • 29 Mei 2013 - 12:04

    Peter:

    Lieve Nienke, Gefeliciteerd!, wat een mooie quote's aan het begin en eind van je prachtige verhaal. Wat een belevenissen, heerlijk. Ik snap wel dat je daar energie van krijgt. Veel plezier op deze, toch een beetje speciale, dag. En natuurlijk alle goeds op de rest van je reis. take care!

  • 29 Mei 2013 - 19:19

    Jose Spaan:

    Ha jarige Nienke, van harte gefeliciteerd met je 24e verjaardag. Wat een heerlijk verhaal weer. Weet je waarom het zo leuk is om te lezen omdat je overal zo intens van geniet. Echt mooi! Dat breng je heel goed over. En wat een prachtige quotes, die ga ik zeker bewaren. Laatst hoorde ik ook een mooie voor als je tegen probleempjes aan loopt die je bezig kunnen houden: laat het los of los het op.
    Nog heel veel plezier op de rest van je reis.
    Hartelijke groet, Jose

  • 29 Mei 2013 - 21:48

    Astrid:

    He lieverd, leuk om je verhaal weer te lezen en je voelt je enthousiasme. 'Knap " dat je dit allemaal zo doet en aangaat! en nu 24 super gefeliciteerd en "YOU DID IT" !!!
    heel veel liefs, en alle goeds!

    mam

  • 30 Mei 2013 - 08:02

    Danique:

    Hee Nien, waar een prachtig verhaal! Ontzettend mooi geschreven allemaal, ik voel gewoon door je verhaal hoe enthousiast je bent! Ik ben heel benieuwd hoe je het hebben in de ashram. Ik kijk in welk geval weer uit naar je volgende verhaal! Geniet ervan! Kus!

  • 31 Mei 2013 - 10:46

    Nienke:

    Nienke! Ik krijg een heel bijzonder gevoel als ik dit verslag lees. Die mooie spreuken die je met ons deelt zetten me aan het denken... Bedankt daarvoor :) Volgens mij proef ik de ontspanning en het bewust leven in je verhaal, word er rustig van. Hopelijk is dat voor jou ook zo. Je hebt waarschijnlijk een mega toffe treinrit achter de rit, en veel plezier met je week rust en meditatie! Denk aan je meid :) Dikke knuffel voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 84222

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: