We gaan bijna! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu We gaan bijna! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

We gaan bijna!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

31 Januari 2013 | Nederland, Haarlem

Over 10 dagen ben ik in India.. als alles mee zit tenminste… dat is namelijk heus niet zo vanzelfsprekend als ik soms zelf zou wensen..
De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met de voorbereidingen voor India! En dat gaat soms met ups en downs, en vooral soms totaal anders dan je zelf in gedachten had..

Af en toe bekruipt me een moment dat ik het allemaal ook wel even heel spannend vind, en dan denk ik; waar ben ik mee bezig? Waar heb ik me nu weer ingestort? Waarom ga ik zo ver weg van al het vertrouwde hier om me heen waar ik net een beetje aan begin te wennen? Kan ik nu niet eens rustig op de bank blijven zitten en gewoon doen waar ik al mee bezig ben?

Soms verklaar ik mezelf wel eens voor gek, ik kan ook echt om mezelf lachen als ik me weer eens bezig zie met iets waar ik me ingestort heb. Dat hoeven echt geen grote dingen te zijn, het kan al iets heel kleins en waarover ik mezelf dan weer verwonder..

Zo zat ik vanmorgen nog in de plensende regen en met onweer op de fiets.. regenpak aan, hoes over mijn rugzak heen. Ik wilde zo graag naar mijn werk in Hoofddorp op de fiets, ‘ik zie de zon al!’ riep ik nog.. maar onderweg tijdens een wolkbreuk en wat storm verklaarde ik mezelf wel eventjes voor gek.. om vervolgens toch ook weer onwijs te genieten juist om het feit dat ik op de fiets zat, met een vrolijk muziekje en het Nederlandse weer trotserend!

Ik kwam een aantal maanden geleden een gedichtje tegen die dit voor mij zo super mooi vertaald, en die ik telkens weer lees wanneer ik me weer eens afvraag waarom ik nu weer doe wat ik aan het doen ben:

De uitdaging

Als je iets wilt dat je nog niet hebt..
Moet je soms wat doen wat je nog nooit hebt gedaan
Er is maar 1 weg en dat is het onbekende aangaan

Ik ben er voor je en geloof in je
In alles wat je bent,
In alles wat gaat komen, en alles wat je nog niet kent!!


Ook nu met de voorbereidingen voor India gaat dat zo zoals ik net al zei.. het ene moment gaat alles helemaal zoals gepland, en het andere moment gaat alles totaal niet zoals gepland… Zo ben ik afgelopen week wel 3 keer terug naar de bank geweest voor een extra bankrekening (onder andere voor het sponsorgeld) en vooral met onze visum aanvraag was het deze week echt behoorlijk spannend! De aanvraag was erg spannend en ging niet zeker zomaar vanzelf. Deze week zou ons visum klaar moeten zijn maar we hadden nog niks gehoord.. Nou wij dus mailen en bellen, en toen kregen we gister te horen dat er vertraging was en dat ze niet konden garanderen dat ons visum klaar zou zijn voor 9 februari! Mensen die mij kennen zullen wel vermoeden dat ik dus behoorlijk gestrest was deze dagen..en ik vroeg me dan ook echt af waarom ik mezelf hierin stort en niet gewoon lekker in mijn vertrouwde leventje blijf zoals die nu is..

En nu komt het; Ik word net door Eva gebeld dat de ambasade heeft gebeld dat ons visum toch klaar is! We kunnen hem zelfs morgen al ophalen! Het is echt ongelooflijk, ik ben net bezig dit verhaal te schrijven en ik word door Eva gebeld met dit super nieuws! Dat geeft precies weer wat ik net vertel, het kost soms wat, maar dan heb je ook wat!


We zijn nu weer een stap dichter bij ons avontuur in India!
Ik heb er nog geen moment aan getwijfeld dat dit de goede weg is, weer het onbekende aangaan.. ook al geeft dat soms wat extra spanning en stres..J

Ik ben er helemaal klaar voor om deze weg te gaan, en we gaan nu echt bijna!

Liefs, Nienke



  • 01 Februari 2013 - 08:14

    Marlon:

    Nienke!! Zo mooi! Wat fijn dat jullie visum nu eindelijk binnen is! Ik ben echt zo benieuwd naar je avonturen, en de rest van de voorbereidingen! Het komt allemaal goed, en het is nu al zo dichtbij!
    Succes ermee!

  • 01 Februari 2013 - 10:47

    Jan10:

    Nien! Wat een fijn bericht dat het helemaal rond is met het visum! Nog maar 8 nachtjes slapen en dan breekt er opnieuw weer een avontuur voor je aan :-) Eigenlijk is het leven natuurlijk 1 groot avontuur! Ik vind het heel leuk dat wij elkaar nog even zien voor vertrek! Succes met de echte allerlaatste voorbereidingen! Knuffel uit Zwolle

  • 03 Februari 2013 - 12:16

    Birgitta:

    Hai Nienke,
    GEWELDIG!, volg je dromen en jij laat bij anderen hun dromen uitkomen.
    Ik ga je uiteraard volgen.
    Ik zal je vast nog wel even zien voor die tijd maar alvast heel veel succes nog deze laatste dagen.
    dikke groet
    Birgitta

  • 05 Februari 2013 - 21:30

    Eefje:

    Ha Nienke,
    Wat tof om je verhaal te lezen, mooi geschreven en hier en daar ook herkenbaar.
    Heel veel succes en vooral plezier het wordt vast onvergetelijk!
    Ik wens je alle goeds alvast toe!
    Liefs, Eefje

  • 08 Februari 2013 - 15:56

    Natalie:

    Hey lieve Nienke,

    We hebben nu net een drankje gedaan op onze vaste stek en je bent zo verschrikkelijk zenuwachtig. Stel je voor: Over 24 uur ben je onderweg naar India, naar het avontuur, op weg naar persoonlijke groei. Onwerkelijk niet? Maar tot nu toe heb je alle stappen die nodig waren gedaan en je bent niet door het drijfzand gezakt! Je doet het gewoon!

    Ik wens je een fijne vlucht, gezondheid en geweldige ervaringen toe en een spreuk die misschien wat rust geeft:

    There are no foreign lands. It's the traveller who is foreign. - R.L. Stevenson.

    Je gaat misschien een vreemd land en vreemde culturen tegemoet, maar je terugkomen als een 'vollediger' mens, die heeft geleerd door ervaring!

    Dikke knuffel,
    Natalie

  • 08 Februari 2013 - 19:29

    Eva Min:

    doe al het goede dat je kunt
    met de middelen die je hebt
    op de manier die je gewoon bent
    op de plaats waar je staat
    in de tijd die je gegeven is
    voor mensen die je zijn toevertrouwd
    zolang als het nodig is

    Dit zijn de woorden van Don Bosco ;)

    Goede reis Nienke!! Heel veel plezier!

  • 08 Februari 2013 - 19:59

    Loes Peters:

    Lieve Nienke, wat schrijf je een mooi verhaal.
    Ik wens je een heel mooi avontuur toe die jou mag
    verrijken (of met ei) als mens!
    Groetjes, Loes (van Roemenië reis)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 84219

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: