Een mooie tour voor op mijn 22ste verjaardag! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Een mooie tour voor op mijn 22ste verjaardag! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Een mooie tour voor op mijn 22ste verjaardag!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

29 Mei 2011 | Nederland, Haarlem

Hoi lieve allemaal!

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten, vandaag ben ik 22 geworden! Jemig, zo zat ik nog op mijn driewieler… en zo zit ik op mijn wielrenfiets!

Want ook voor vandaag stond er weer een training op het programma! En jarig zijn is natuurlijk geen excuus om een training aan mijn neus voorbij te laten gaan!

Vanmorgen om 6.45 uur de deur uit gegaan, verzameld met ons team en in de auto naar Steenderen, opweg naar de start van de Gelderse heuvelen tocht..

Onderweg in de auto waren we wel een beetje huiverig, want wat waaide het hard!
Met het zeilen is de wind altijd mijn best vriend geweest, maar als ik ga wielrennen mag hij best een dagje vrij nemen..

Maar goed, we laten ons niet zomaar uit het veld slaan, en ook juist door weer en wind fietsen moet je trainen en oefenen, dus rond 9 uur zaten we op de fiets, om een tocht van 130 km door de heuvels en prachtige landerijen te gaan maken!
Wat wel opviel was dat er verder verdacht weinig fietsers waren! Maar daardoor voelde ik des te stoerder om wel gewoon deze tocht te gaan fietsen!

De eerste 70 km hebben we vrijwel tegenwind/zijwind gehad, inclusief een aantal leuke heuvels! Gelukkig fietsen we eerst achter een groot peleton, waardoor we enigszins uit de wind bleven.. maar na een uur moesten we de tocht met zijn 4en (een deel van ons team, de anderen waren al vooruit) vervolgen..
Het voelde echt een beetje als een gevecht met de elementen van de natuur, terwijl we fietsen door juist ook de schoonheid van diezelfde natuur!

De tocht viel me wel zwaar.. Ik had vanaf de eerste kilometer eigenlijk al zware benen, en dat gevoel is de hele tocht niet echt weg gegaan.. Misschien was het hardlopen gisteren toch niet zo’n goed idee.. Weer een lesje voor de volgende keer!
Dat heb ik echt wel geleerd, want vandaag was ik daardoor (of door een combinatie van factoren) niet helemaal in topvorm! Ondanks dat wel gewoon lekker door gefietst hoor, maar het viel me gewoon wat zwaarder!

Bij de laatste 30 km kwam de echte heuvel in zicht, waarvan ik niet wist dat deze erin zat, gelukkig maar J De postbankberg.. Nou, dat was inderdaad een mooie training als eerste opstapje richting de bergen kan ik je vertellen!
En het mooie was, we hebben hem twee keer omhoog (en omlaag) mogen fietsen, in twee verschillende routes! Wat een mazzel!

Op onze weg terug naar Steenderen hebben we een mooie eindsprint kunnen doen, lekker met de wind mee!!



Onderweg hebben we trouwens ook nog mijn verjaardag gevierd; om 13.40 uur werd ik officieel 22, en toen hadden we net een stukje wind mee (een beter cadeau kon ik me op dat moment ook niet wensen!) en toen hebben ze voor mij gezongen op de fiets!

Nog eens een originele manier van mijn verjaardag vieren! Haha, en ik kan wel zeggen dat ik lekker sportief mijn 22ste jaar ben in gegaan! En het word vast en zeker ook een heel sportief jaar!

Nou, nu heb ik wel weer genoeg ‘gepraat’, ik ga nog even lekker genieten van het jarig zijn met een kopje thee op de bank..
En dan duik ik lekker mijn bed in, want ik ben hartstikke rozig van die wind om mijn oren de hele dag!

Aankomend weekend familie weekend in Limburg, ik neem dan mijn fiets mee en dan ga ik af en toe een heuveltje op en af fietsen!

Liefs,

Nienke



  • 29 Mei 2011 - 18:16

    Joop:

    Oh Gefeli!!!!Wist ik niet!
    Kwam gisteren nog je ma op de Franse markt tegen. leuk!!
    Gezellige avond nog! Wat ben jij sportief zeg!!

  • 29 Mei 2011 - 21:10

    Natalie:

    Heeeey lieve Nien,

    Nu heb ik je natuurlijk al 2 keer gefeliciteerd, maar bij deze dan ook een echt op je verjaardag! GEFELICITEERD!

    Super gaaf dat je alles stap voor stap bij houd.

    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 84175

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: