Klaar voor de start!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Klaar voor de start!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

25 Augustus 2011 | Nederland, Haarlem

Dag lieve vrienden, familie, collega’s en andere geïnteresseerden!

Mijn tassen zijn gepakt.. mijn fiets is mee, fietsspullen zijn mee.. kortom ik ben er helemaal klaar voor! Morgen ochtend vroeg word ik opgehaald door twee teamleden en dan zullen we naar Frankrijk toe rijden. Daar hebben we een overnachting, en zaterdag zullen we aankomen in Bardonechia, Italië, waar zondag 28 augustus het startschot voor de Tour for Life zal luiden!
Zaterdag avond zullen we een feestelijke bijeenkomst hebben met de organisatie, alle vrijwilligers en wielrenners! Hartstikke gaaf!

Tot op dit moment was het wel even heel spannend of ik wel mee kon. Eerst natuurlijk nog de uitslag van de mri! Nou die was helemaal goed gelukkig! Mijn knieschijf is geïrriteerd en dit schijnt vaker bij jonge sporters voor te komen. Doormiddel van training, oefeningen en tape en een brace moet ik hier wel weer van af komen! Goed nieuws dus! Ik heb vandaag oefeningen mee gekregen voor aankomende week, en ik heb tape om mijn knie gekregen. Als het lukt zou ik zelfs een stukje mogen fietsen! Al mijn fietsspullen zijn mee dus wie weet!
Al is het maar een klein stukje door die prachtige bergen, even dat gevoel mee beleven!

Dat was nog niet het hele verhaal; Een paar dagen geleden kreeg ik ineens last van mijn maag elke middag. Twee dagen geleden was ik helemaal naar, voelde me super misselijk en het leek of mijn maag in de fik stond. De huisarts gebeld en daar ben ik gister heen gegaan. Blijkt dat ik een maagzweer heb door de diclofinac die ik had geslikt voor mijn knie! Nou, ik dacht dat mijn knie zeer deed.. maar dit was echt nog veel erger!
Gister avond had ik ook weer een heel heftige ‘aanval’ en ik heb de hele avond stil gelegen en overleeft tot het weer weg trok, en gelukkig trok het ook wel weer weg, maar ik was er wel van geschrokken!

Vandaag was dus even de vraag of ik op deze manier straks wel richting Frankrijk kan!
Over mijn knie maak ik me niet zo veel zorgen meer, maar mijn maag moet wel een beetje ‘rustig’ zijn, want anders word het wel heel naar!
Vandaag heb ik me helemaal verdiept in wat ik wel en niet kan eten en wat handig is, en zo als ik me nu voel heb ik er vertrouwen in dat ook dat goed komt!
Het maakt het wel nog extra spannend hoor, maar er zijn allemaal lieve mensen mee en ik zal goed voor mezelf zorgen ook! Dus het komt vast goed!

Ik wil gewoon heel graag mee, dus ik ga ook mee, niets of niemand meer die me nu tegenhoud! Geen twijfels meer, ik ga er gewoon voor, hoe dan ook!

‘Durven is even je evenwicht verliezen, niet durven is uiteindelijk jezelf verliezen’

De rest van het team zal ik morgen weer zien in Frankrijk, als het goed is is iedereen er helemaal klaar voor!

En dan begint eindelijk de Tour for Life echt! Maanden van voorbereiding, even spannend deze laatste weken.. maar ik ben er helemaal klaar voor!
Ook al kan ik misschien de tocht niet fietsen, ik heb wel ontzettend hard getraind afgelopen maanden steeds met die focus in mijn hoofd; Artsen zonder grenzen!
Wat een gave positie heb ik straks in de volgwagen! Al die wielrenners zien fietsen, ze mogen steunen en aanmoedigen met diezelfde focus..!! En door die bergen heen.. wauw! Ik heb er helemaal zin in en ik ben er helemaal klaar voor!


Bedankt voor al jullie lieve reacties/kaartjes/ mailtjes en sponsoringen!! Dat alleen al brengt mij en mijn team zo en zo naar de finish straks op de Cauberg op 4 september! Of het nou op de fiets is of in de volgwagen!! ;)

Je kunt de hele tour for life volgen op de site van Tour for Life! Hier word elke dag verslag gedaan van de tocht! www.tourforlife.nl

Ik heb zelf geen smartfphone of zo iets, dus aan mij hebben jullie nu niets als je wilt weten hoe het gaat met alle wielrenners!

Ik zal weer verslag doen als ik thuis ben!

Klaar voor de start….!!!


‘Durven is even je evenwicht verliezen, niet durven is uiteindelijk jezelf verliezen’


Heel veel liefs!

Nienke

  • 25 Augustus 2011 - 18:33

    Gijs Van Bellen.:

    Hee Nienke, zojuist heb ik je blog ontdekt, al je verslagen gelezen en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Zoveel doorzettingsvermogen(die rit in de regen had ik nooit gedaan ;) ), tegenslagen en niet te vergeten; durf om het allemaal zo mooi op papier ofja internet te zetten. Je zou er zo een boek van kunnen maken. Je beschrijft het leven van een topsporter.
    Ookal lukt het misschien niet om te fietsen, ik hoop dat je er ook nog een beetje van kunt genieten. Groeten, Gijs. Wat een verhaal zeg.

  • 25 Augustus 2011 - 18:48

    Marlon:

    Nienke!!! Wat super gaaf dat alles nu wel weer redelijk door gaat!! En wat fijn van je knie - nou ja, dat het dus snel weer over zal gaan dan he :)
    En gelukkig ook een soort oplossing voor je maag, een soort van dan he ;) Gelukkig weet je nu wat het is, kan dat ook weer over gaan! Echt heel veel plezier gewenst met de echte tour! De groetjes en succes gewenst van iedereen hier. En nog heel erg bedankt voor de super gezelige afgelopen week! Kus!

  • 26 Augustus 2011 - 06:15

    Joop Kramer:

    Hi Nienke,

    Je zou idd een boek kunnen schrijven, zo boeiend en vlot schrijf je!!
    En nu die maag weer!! Hoop dat je ook maagbeschermers hebt gekregen van de huisarts??? Die maken een filmpje om het maag slijmvlies ( heet pantazol) hoop dat je dat nog ff in je tas kunt stoppen!! Anders kun je bij de drogist een blus/pepermunt drankje halen : graviston?? Van de reclame met brandweermannen die je maag blussen.
    Ik heb nog geen bijdrage gestort kan via de site ??
    Hele mooie tocht en ik heb groot respect voor je!! Geniet!!
    Groet Joop
    Mooie spreuk die ik nu zelf ook goed kan gebruiken!!!

  • 26 Augustus 2011 - 12:56

    Merlijn:

    Na al die tegenslagen wens ik je vooral veel plezier! Geniet ervan!

  • 26 Augustus 2011 - 17:11

    Mam:

    het ware heftige weken, en tot gisteravond nog niet duidelijk , maar gelukkig voelde je je een stuk beter, en stond je tas gepakt. Eigenlijk heb je er voor mij al een tour for life opzitten, zoveel kracht, moed en incasserings vermogen!. en nu wens ik je alleen nog maar heel veel plezier, en zoals je ook al zei, je vergeet snel, en ook nare dingen gaan gelukkig voorbij!

    Ik ben trots op je!


  • 27 Augustus 2011 - 12:04

    Marijke:

    Hoi lieve nicht van me,
    Ik heb sinds kort wel een smartphone, maar kan er zo goed mee omgaan dat het vorige bericht dat ik naar je stuurde nooit is aangekomen, zie ik nu...Of het staat totaal ergens anders.
    Ik vind je een kanjer !! Je hebt heel mooi beschreven wat je bezig houdt, en met recht heb je daardoor al de nodige bergen overwonnen. Waarschijnlijk lees je dit pas bij terugkomst maar wie weet..: Ik wens je een supermooie week en alle goeds van de wereld bij dit zeer bijzondere evenement. Dit geldt natuurlijk ook voor de rest van de crew. Geniet !! heel veel liefs, Marijke

  • 27 Augustus 2011 - 16:33

    Tessa:

    Nienke, heeel veeel succes!! Mooie verhalen heb je geschreven, ook al waren het niet altijd leuke momenten volgens mij heb je er heel van opgestoken!! Tot in september!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 84184

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: