‘Schotse hooglanders’ op de weg… - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu ‘Schotse hooglanders’ op de weg… - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

‘Schotse hooglanders’ op de weg…

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

27 Juli 2011 | Nederland, Haarlem

Hoi lieve familie, vrienden, collega’s, kennissen en iedereen die mijn verhalen volgt!

Hier eindelijk weer een update over hoe het fietsen me vergaat!
Dus als je benieuwd bent naar do’s en dont’s, of als je gewoon nieuwsgierig bent, of zin hebt om even te lachen zou ik zeker verder lezen!

Wat was het afgelopen weken moeilijk om te fietsen! Ik wil niet klagen over het weer, en zeker niet over de regen. Want wij mogen van geluk spreken dat we altijd genoeg water bij de hand hebben… Maar als je wilt fietsen is regen soms toch wel behoorlijk een spelbreker..

Dat komt omdat ik eigenlijk niet zo goed durf te fietsen in de regen op mijn racefiets. Bang dat ik uitglijd.. en er zitten op een racefiets geen spatborden.. en ik ben ook een beetje bang om als een moddermonster terug te komen na een tochtje..
Steeds als ik wilde gaan fietsen (volgens mijn mooie trainingschema in mijn vorige verhaal)
Regende het gigantisch.. en vaak was het ook nog eens boven de windkracht 5!
Heel leuk om aan zee te wonen.. maar soms dus iets minder grappig..
Zeker als je een missie hebt; en die heb ik! Is het knap lastig als je lastig word gemaakt om daarvoor te doen wat je moet doen!

Maar een beetje Nienke laat zich niet zomaar klein krijgen (kan ook bijna niet kleiner) dus ik ging gewoon op mijn mountainbike fietsen! Ha, die heeft wel grip op de weg en een soort van spatbord! Geen excuses meer om niet te gaan fietsen dus! (En trouwens.. in de bergen zal het vast ook wel eens regenen.. brr.. daar wil ik eigenlijk niet aan denken! Ik neem gewoon de zon mee!) Nou dat heb ik geweten.. ik vorige week maandag toen het echt slecht weer was op mijn fiets..
Waterschoenen aan gedaan, korte broek en regenjas.. daar ging ik!! Eerst moest ik erom lachen.. zie mij gaan, ik laat me mooi niet tegenhouden! Maar toen ik eenmaal over de boulevard langs de zee reed met windkracht 7 tegen en plenzende regen was het al iets minder grappig… doordat ik mijn waterschoenen aan had omdat ik dacht dat is handig want die kunnen gewoon nat worden (tip: doe dat niet na!) gleed ik op een gegeven moment van mijn trappers en dook ik dus met fiets en al de berm in.. Auw!
Dikke blauwe plekken ontstonden op mijn bil, ja charmant.. en toen moest ik nog terug! Ik kon echt niet meer zitten op mijn zadel van de pijn! Nou ja, in ieder geval was het een goede training om ook staand te fietsen… maar dat doe ik dus niet nog eens.. als het echt slecht weer is (en dat was het echt) dan blijf ik voortaan toch maar thuis.. want nu kon ik alsnog niet fietsen door die blauwe plekken!

Doordat het fietsen steeds niet echt wilde lukken werd ik wel een beetje onrustig.. want ik moest toch echt trainen! Veel met de hond uit gegaan; Tijger in het bakje voorop, moet ik toch weer 10 kilo vervoeren, en dus harder trappen haha!
En ik ben ook veel gaan hardlopen, ook heerlijk en toch nog een vorm van beweging!

Maar sinds deze week ben ik gelukkig weer volop te vinden op mijn racefiets! Afgelopen maandag heb ik zelf een tocht van 90 km gemaakt, heerlijk was dat!
En vandaag heb ik eerst smorgens een rondje Zandvoort gefietst, en daarna ben ik 24 keer het kopje op en af gegaan. Goede klimtraining en het ging super goed! (ongeveer de Alpe D’huez op gefietst vandaag!) En vanmiddag ging ik samen met Jiske lekker fietsen! We hebben 60 km gefietst samen, heerlijk! Leuk ook om samen te fietsen! (Zeker een aanrader!)



Onderweg wel wat schotse hooglanders op de weg… eentje met super grote horens, midden op het fietspad.. daar durfde we dus echt niet langs! We durven wel aan de Tour for Life mee te doen, maar langs dat beest.. We hebben gewacht totdat er een meneer aan kwam waar we achter aan konden rijden.. haha.. eerst even kijken of die meneer niet werd opgegeten, dan wij vast ook niet;)
Wij helemaal opgelucht en vol adrenaline weer verder! Even later nog meer van die beesten op het fietspad! Op die ene obstakels na was het een heerlijk dagje fietsen!

Ik heb vandaag toch weer 110 km gefietst! Dus het trainen gaat weer helemaal toppie!

Aanstaande zaterdag komt er weer een grote tocht aan, De West Betuwe tocht; 180 km!!
Wel spannend.. wat een afstand!! Maar heb er vertrouwen in, zeker na deze week fietsen!
En ook meteen een goede test voor de Tour for Life!!

Het gaat nu echt opschieten, de tour komt steeds dichter bij!!!
En als je denkt waarom doet die Nienke dit eigenlijk allemaal; kijk op www.tourforlife.nl!!

Het doel van de tocht is om zoveel mogelijk geld op te halen voor Artzen zonder Grenzen!!
En zeker in deze droge tijden in Afrika kunnen ze dat geld heel goed gebruiken!!!

à Je kan mij en mijn team sponsoren op www.tourforlife.nl Ga naar de teampagina en sponsor een mooi bedrag aan ons team; Haarlem for life!!

Bedank voor jullie betrokkenheid, lieve reacties en sponsoring!!
Voelt als een super aanmoediging!!!

Groetjes! Nienke

  • 27 Juli 2011 - 19:34

    Nienke:

    Hey Nienke,
    Wat een bikkel, gewoon door gaan ondanks het weer. Ik vind je dapper!!
    Succes met trainen deze week en zaterdag met je tourtocht.

    Liefs Nienke

  • 02 Augustus 2011 - 08:34

    Nienke Van Kammen:

    Nienke!
    Het is weer ongelovelijk! Wat een doorzettingsvermogen... Pas je goed op jezelf? Succes met het trainen!

    Liefs,
    Nienke

  • 03 Augustus 2011 - 11:55

    Sylvia Van Wonderen:

    Hai Nienke,
    toppertje, wat ben je goed bezig. Leuke foto van jou in de regen. Heel veel succes en ik hoop dat je er ook veel van geniet.

    Lieve groet,
    Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 84180

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: