Op weg naar mijn bestemming… - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Op weg naar mijn bestemming… - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Op weg naar mijn bestemming…

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Juli 2011 | Nederland, Haarlem

Hoi allemaal!

Voor wie het leuk vind om te lezen, en voor wie benieuwd is hoe het met mij en het trainen gaat; hier weer een update!

Sinds ongeveer 2 weken heb ik ‘officieel’ vakantie. Niet dat iemand zegt: ‘Nienke, je hebt nu lekker vakantie, ga lekker van de zon genieten, geen zorgen meer aan je hoofd, maar ontspan!’ Nee.. Helaas is er geen ‘officiële’ vakantie start meer vanuit school, deze moet je echt zelf inbouwen.. J (en dat vind ik persoonlijk best wel lastig!)
Wel was er een week geleden de diploma uitreiking van iedereen die dit jaar (mijn leerjaar) afstudeerde… Mooi om er bij te zijn en iedereen te kunnen feliciteren, ergens ook wel gek om er zelf nog bij te staan op het podium!
Maar goed, die diploma uitreiking beschouw ik als het officiele begin van mijn zomervakantie.

Met de start van de zomer, en de vakantie groeit ook het besef dat de Tour for life nu toch wel steeds dichter bij komt! En dus ben ik sinds ongeveer 2,5 week echt flink begonnen met trainen!
Dit is nu ongeveer de planning voor mijn training voor elke week;
Zondag; ongeveer 3 uur fietsen, waarvan minstens een uur klimtraining op het kopje
Maandag;1 uur- 1,5 uur hardlopen
Dinsdag; 40 km fietsen op mountainbike, en krachtraining in de fitness
Woensdag of donderdag een lange dagtocht maken (minimaal 80 km)
Vrijdag een paar uur fietsen of hardlopen
Zaterdag een rondje fietsen of hardlopen, of rustdag

Daarnaast heb ik ook langere dagtochten gepland met Jiske en Nico, beiden uit mijn team!

Afgelopen week heb ik even niet getraind. Toen was ik op zomerkamp van Navigators in Duitsland. Ik heb een ongelofelijk mooie,inspireerde, bijzondere, rustgevende, en gezellige week gehad, samen met 230 Christelijke studenten! De week bestond uit stille tijd, bezinning, goede gesprekken, mooie toespraken, muziek/zang, gebed, en werken op het terrein waar we logeerden. Elke middag staken we onze handen uit de mouwen en gingen we met zijn allen hard aan het werk, geweldig! (toch nog een soort training)
Maar het was ook wel even goed om mijn lijf ook even een weekje ‘rust’ te geven…

Tijdens deze mooie week merkte ik ook dat ik me best veel zorgen maakte over de tocht. En dat ik wel ging nadenken over waarom ik hier eigenlijk aan mee doe.
Ik doe mee omdat ik onwijs graag geld wil inzamelen voor Artsen zonder Grenzen, omdat zij prachtig werk doen en dat inspireert mij. En daarom wil ik Artsen zonder grenzen ook in het licht te plaatsen!
Maar ik doe ook mee om anderen te inspireren, om ergens voor te gaan en om je ergens voor in te zetten. En om te laten zien dat niets onmogelijk is.. Als je maar wilt!!

Ik zie het als mijn ‘bestemming’ dat deze tour op mijn pad is gekomen. Mijn bestemming is voorlopig Italië, en dan fietsend naar Nederland!! Ik ben er van overtuigd dat ik hier honderd procent voor wil gaan en honderd procent mijn best ga doen om deze uitdaging aan te gaan!
Ook al is het soms moeilijk om zelf weer op de fiets te stappen; ik weet dat ik niet alleen ben!

Gister middag na zomerkamp weer heerlijk 3 uur gefietst. Eerst 2 uur kilometers en snelheid gemaakt, daarna 12 keer het kopje van Bloemendaal op.. met een brede glimlach op mijn gezicht; ik genoot ervan!!

Komende weken staan in het teken van fietsen en leuke dingen doen en ontspannen..
Gaat helemaal goed komen en ik doe mijn best, en ik houd jullie op de hoogte!
(Met binnenkort ook een mail over hoe jullie mij kunnen sponsoren!!)

Liefs,
Nienke

  • 11 Juli 2011 - 19:02

    Jantieneke:

    Lieve Nienke,

    Mooi om te lezen dat je zo vol passie voor de Tour for life gaat!!
    Ik vind het super knap, je bent een echte doorzetter en daar heb ik bewondering voor!
    Set um op!!!!
    Lijkt me leuk om van het weekend een mooi tochtje te maken samen!

    Lieve groetjes!

  • 12 Juli 2011 - 02:45

    Joop Kramer:

    Lieve Nienke,

    Ongelooflijk veel respect voor je!!!
    Ik ga je volgen en sponseren!

  • 25 Juli 2011 - 18:24

    Henrike:

    Nienke,

    Ik word helemaal enthousiast van jouw enthousiasme! Jij gaat er sowieso 100 procent voor, zo ben je! ;)
    Echt cool om je zo te kunnen volgen en te weten waar je allemaal mee bezig bent in het verre Haarlem. Wat een flinke trainingen doe je, succes ermee!!

    Liefs Henrike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 84178

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: