Classico Boretti! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Classico Boretti! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Classico Boretti!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

28 Mei 2011 | Nederland, Haarlem

Hoi Allemaal!

Hier weer een verhaal! (ja sorry, ze blijven nu komen want ik liep hartstikke achter met mijn verhalen, probeer ze nu dus even in te halen!)
De volgende grote training voor de Tour for Life was de Classico Boretti Tourtocht!! En die is zeker ook een verslagje waard, dus hier komt die;

Een tocht die begon en eindigde in Amsterdam, en door die door de duinen langs het strand ging waar ik normaal zelf ook altijd fiets, een thuis ‘wedstrijd’ dus!

Ik begon samen met Jiske, maar zij werd onderweg helaas ziek en moest daarom stoppen..
Toen reed ik in eerste instantie alleen verder, wat toch wel een stuk lastiger is! Ik probeerde aan te haken bij een ander peleton, maar ook dat bleek nog niet zo simpel! Sommige peletons vlogen echt zo’n beetje voorbij!

En toen ineens hoorde ik mijn naam roepen, en kwam mijn eigen team voorbij! Zij waren later gestart wegens file.. Ik was wel erg blij dat ik ze tegen kwam!
Zij probeerden mij mee te nemen, maar zij fietsen echt stukken harder dan ik!
Zij hebben hun tempo toen iets aangepast, en ik ook.. en zo werd ik, omringd door 5 mannen mee op sleeptouw genomen de hele tocht! Nog nooit heb ik zo hard gefietst! Maar dat was juist ook weer een stapje naar een hoger niveau! Een goede training dus! En ik heb veel tips van hun (de professionals) gekregen!

Onderweg stonden Jiske en haar moeder, die ons steeds heel goed verzorgd met allemaal lekker en voedzaam eten en drinken tijdens de tochten) langs de kant om ons aan te moedigen en voor een korte ‘pitstop’, op weg naar de finish!

De laatste 15 kilometer langs het kanaal naar Amsterdam pal tegen de wind in.. Pure focus op doorfietsen en niet nadenken.. alles uitschakelen.. alleen trappen, trappen en nog eens trappen!
En toen waren we er! Trots dat ik was! Want ik had al mijn persoonlijke records wel echt verbroken met deze tocht!! Wat een snelheid!

Bij de finish kregen we een heerlijke en welverdiende pasta, waarna we terug naar huis gingen! Weer een super mooie tocht en training dus!

Gaaf hoe snel dat ineens allemaal gaat! En het mooiste was dat ik de dag erna niet eens ergens last van had! Geen zadelpijn en geen spierpijn!
Dat geeft moed, want straks met de Tour for Life moet ik dus minstens 8 van deze tochten achter elkaar fietsen, door de bergen!

Daarvoor dus nog verder trainen! Intussen ben ik ook begonnen aan klimtraining op het kopje! Een collega van stage heeft allemaal verschillende trainingen uitgestipeld voor op het kopje in Bloemendaal! Eerste keer ben ik 8 keer omhoog gefietst.. en vorige week zondag al 16 keer! Dus dat gaat de goede kant op!

Word vervolgd!

• 29 Mei 2011 - 10:23

Birgitta:

Als eerste van harte met je verjaardag en als ik dit schrijf ben jij weer aan het fietsen in Nijmegen.
    ik kijk uit naar je verslag over vandaag, ze zijn hartstikke leuk om te lezen.
    Kanjer zet hem op!!
    toi toi

• 31 Mei 2011 - 19:09

Merlijn:

Keihard blijven trainen zou ik zeggen! Veel plezier en succes alvast!
    You can do it!