Eerste tourtocht: Ronde van Noord Holland! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Eerste tourtocht: Ronde van Noord Holland! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Eerste tourtocht: Ronde van Noord Holland!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

28 Mei 2011 | Nederland, Haarlem

Hoi Allemaal!

Hier dan het lang verwachte stukje over hoe het verhaal verder ging met 'mijn fiets en ik'!

Want de fiets is er; en het trainen kon dus beginnen, en inmiddels heb ik al heel wat kilometers in de benen zitten!

Zoals ik al zei had dat ook wel wat haast.. want 2 weken nadat ik mijn fiets had, stond de eerste echte Tourtocht al op de planning, namenlijk de Ronde van Noord-Holland, met een afstand van 160 kilometer!

Dus als een gek begonnen met fietsen op mijn nieuwe fietsje, wat absoluut geen probleem was! Want wat rijd hij geweldig! Puur genieten.. wind door mijn haren, tranen die uit mijn ogen waaien door de snelheid waarmee ik ineens over de weg vlieg!

Die twee weken heb ik elke dag naar mijn stage bij Heliomare in Wijk aan Zee gefietst.. ongeveer 40 kilometer elke dag bij elkaar heen en terug!
Prima afstand om lekker even te fietsen! En ook geweldig trouwens, smorgens in alle vroegte met de pont, als de zon net begint te stralen.. en dan vervolgens over de zeeweg door de duinen naar Wijk aan Zee! En mooie tocht die ik nog steeds elke dag fiets!

En toen was het zaterdag 23 april.. In alle vroegte verzamelden we bij teamgenootjes, en toen gingen we op weg naar Alkmaar.. Waar de start van de tour was.
Ik was super zenuwachtig! Nog nooit had ik zo lang gefietst, en al helemaal niet op een wielrenfiets..
Smorgens helemaal volgepropt met een goed ontbijt, en de zakken in mijn shirt volgepropt met energy repen, musli bars en banenen ging ik op pad!

En het was een super gave tocht! Al snel kwam ik er achter hoe belangrijk het is om in een team/peleton te fietsen! Dan kan je namenlijk lekker uit de wind fietsen achter de anderen aan haha;) En het is natuurlijk ook gewoon super gezellig, en je kan elkaar mee trekken!

Tot mijn grote verbazing heb ik echt genoten van de tocht, soms even zwaar, maar vooral gewoon heel erg gaaf, zeker samen met een deel van ons team!

Een ding wat me wel opviel.. weinig vrouwen! Af en toe hoorden we zelfs suporters langs de weg zeggen; 'Hee, vrouwen!' Want wij hebben gewoon 3 vrouwen in ons team!

Dus bij deze wil ik alle vrouwen aanmoedigen; Wielrennen is een geweldige sport, óok voor vrouwen! :D

Word vervolgt..

Nienke




  • 28 Mei 2011 - 12:10

    Esther:

    Haai laif

    Je bent mijn held. Superleuk om te lezen. Ergens lekkere impulsieve actie, maar het staat je goed. Geniet lekker van je fiets, de tranen in je ogen en werk toe naar en ik zie je hopelijk snel weer en x!

    Liefs Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 84186

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: