Eerste tourtocht: Ronde van Noord Holland! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Eerste tourtocht: Ronde van Noord Holland! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Eerste tourtocht: Ronde van Noord Holland!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

28 Mei 2011 | Nederland, Haarlem

Hoi Allemaal!

Hier dan het lang verwachte stukje over hoe het verhaal verder ging met 'mijn fiets en ik'!

Want de fiets is er; en het trainen kon dus beginnen, en inmiddels heb ik al heel wat kilometers in de benen zitten!

Zoals ik al zei had dat ook wel wat haast.. want 2 weken nadat ik mijn fiets had, stond de eerste echte Tourtocht al op de planning, namenlijk de Ronde van Noord-Holland, met een afstand van 160 kilometer!

Dus als een gek begonnen met fietsen op mijn nieuwe fietsje, wat absoluut geen probleem was! Want wat rijd hij geweldig! Puur genieten.. wind door mijn haren, tranen die uit mijn ogen waaien door de snelheid waarmee ik ineens over de weg vlieg!

Die twee weken heb ik elke dag naar mijn stage bij Heliomare in Wijk aan Zee gefietst.. ongeveer 40 kilometer elke dag bij elkaar heen en terug!
Prima afstand om lekker even te fietsen! En ook geweldig trouwens, smorgens in alle vroegte met de pont, als de zon net begint te stralen.. en dan vervolgens over de zeeweg door de duinen naar Wijk aan Zee! En mooie tocht die ik nog steeds elke dag fiets!

En toen was het zaterdag 23 april.. In alle vroegte verzamelden we bij teamgenootjes, en toen gingen we op weg naar Alkmaar.. Waar de start van de tour was.
Ik was super zenuwachtig! Nog nooit had ik zo lang gefietst, en al helemaal niet op een wielrenfiets..
Smorgens helemaal volgepropt met een goed ontbijt, en de zakken in mijn shirt volgepropt met energy repen, musli bars en banenen ging ik op pad!

En het was een super gave tocht! Al snel kwam ik er achter hoe belangrijk het is om in een team/peleton te fietsen! Dan kan je namenlijk lekker uit de wind fietsen achter de anderen aan haha;) En het is natuurlijk ook gewoon super gezellig, en je kan elkaar mee trekken!

Tot mijn grote verbazing heb ik echt genoten van de tocht, soms even zwaar, maar vooral gewoon heel erg gaaf, zeker samen met een deel van ons team!

Een ding wat me wel opviel.. weinig vrouwen! Af en toe hoorden we zelfs suporters langs de weg zeggen; 'Hee, vrouwen!' Want wij hebben gewoon 3 vrouwen in ons team!

Dus bij deze wil ik alle vrouwen aanmoedigen; Wielrennen is een geweldige sport, óok voor vrouwen! :D

Word vervolgt..

Nienke

• 28 Mei 2011 - 12:10

Esther:

Haai laif

Je bent mijn held. Superleuk om te lezen. Ergens lekkere impulsieve actie, maar het staat je goed. Geniet lekker van je fiets, de tranen in je ogen en werk toe naar en ik zie je hopelijk snel weer en x!

Liefs Esther