'Mijn wielrenfiets en ik...' - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu 'Mijn wielrenfiets en ik...' - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

'Mijn wielrenfiets en ik...'

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

22 Mei 2011 | Nederland, Haarlem

Hoi Allemaal!

Ja nu ben ik op dreef hoor, eindelijk heb ik een site aangemaakt, zo tussen alle drukte door voor mijn eindstage, scriptie, en afronding van school voor dit jaar door!
Ik heb al zo veel te vertellen! Dus hier komen de verhalen die ik heb opgespaard! Maar ik begin gewoon bij het begin, anders krijgen jullie van die mega lange verhalen om te lezen, en jullie hebben het ook druk..

Want voordat ik kon gaan beginnen met trainen, had ik wel ‘even’ en fiets nodig! Ik ga namelijk niet op mijn mooie rode fiets met bloemetjes en kratje voorop de Alpen in…

Dus ik moest een ‘wielrenfiets!’ Ik had nog nooit op zo’n fiets gefietst, dus ik vond het eigenlijk best spannend.. Ik had me wel al ingeschreven voor de Tour for Life, maar verder absoluut (nog) geen ervaring met wielrennen!

Het eerste wat ik dus moest doen was informatie inwinnen over een goede fiets.. internet, boeken.. en ervaringen gevraagd van de andere wielrenners uit mijn team!
Daarna ben ik samen met mijn vader op pad gegaan voor mijn fiets. Dat had namelijk best ook wel wat haast, want de eerste grote training, de Ronde van Noord-Holland, was op dat moment al over twee weken! Dus voor die tijd moest ik wel even een fiets hebben uitgezocht!

Als een stel leken stonden mijn vader en ik in die winkel naar al die mooie fietsen te kijken.. We hebben ook wel gelachen hoor.. je kan het zo gek niet bedenken of het zit op een fiets! (En je kan het zo gek niet bedenken of het staat ook op de prijskaartjes…)
Gelukkig werden we geholpen door iemand die er wel verstand van had, en na die dag hadden wij er inmiddels ook een hoop kennis over wielrenfietsen bij!
Toch nog geen keuze gemaakt die dag.. We wilden alles thuis nog even goed op een rijtje zetten, en alle keuze mogelijkheden nog even een keer doorlopen!
De volgende ochtend vroeg weer op pad, naar dezelfde winkel. We hadden zo ongeveer een keuze gemaakt! Maar eenmaal in de winkel begonnen toch de twijfels weer…

En tóen kwam die jongeman van de dag ervoor ineens met DE fiets uit de berging.. Die fiets stond daar toevallig (moest zo zijn denk ik) te wachten op een eigenaar! En ik stond daar toevallig te wachten op een fiets..
Déze fiets voldeed aan alle eisen die we inmiddels hadden gesteld aan een goede fiets, en zelfs alle maten klopten perfect! Na wat proefritjes wisten we het allebei zeker; wij worden maatjes!!

Zo trots als een pauw namen we de fiets mee naar de afdeling voor de kleren en helmen en dergelijke.. en een uurtje later had ik alles helemaal in style bij elkaar om zo de deur uit te kunnen fietsen!

Diezelfde week kon ik mijn fiets nog ophalen, en vanaf dat moment waren mijn fiets en ik onafscheidelijk! Wielrennen is mijn nieuwe sport! Helemaal geweldig vind ik het!
En het mooie is dat ik elke avond vanuit mijn bed naar mijn mooie fiets kan kijken want hij mag, bij hoge uitzondering, in mijn slaapkamer verblijven!

Het fietsen kan beginnen!

Groetjes!
Nienke


  • 22 Mei 2011 - 18:48

    Jantieneke:

    Nienke ik heb ontzettend veel respect voor je dat je ook dit avontuur weer aangaat!
    Je kunt het!!
    Heel veel succes met trainen en wanneer trainen we samen?
    Liefs

  • 22 Mei 2011 - 19:37

    Top!!!:

    Geweldig Nienke, je bent een held!!!
    Verheug me op je verhalen!!

  • 22 Mei 2011 - 19:47

    Noortje:

    Super stoere foto! :-D

  • 24 Mei 2011 - 10:40

    Bram:

    heey nien,
    nu niks te doen
    veel geluk en hard trainen : )

  • 28 Mei 2011 - 11:34

    Veronique:

    Hi Nienke, toeval bestaat niet!!! Die fiets is gewoon voor jou!! Ik heb veel respect voor jou, super zoals jij het doet. Je kunt het ik weet het zeker, groetjes Veronique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 84172

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: