De eerste dag in Addis! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu De eerste dag in Addis! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Addis!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 Januari 2010 | Nederland, Haarlem

Hoi Allemaal!
Hier mijn eerste verhaal vanuit Addis Abeba!
Het afscheid gister vond ik wel even moeilijk, maar toen we eenmaal door de douane heen waren, had ik alleen nog maar heel veel zin in het avontuur!
Alleen de vliegreis vond ik al super gaaf! Wat een prachtig uitzicht boven de wolken! Boven Italië hadden we turbulentie, dat was wel even spannend!
Een aantal uur later vlogen we boven Egypte, en zagen we de Nijl! Echt super mooi!
We werden opgehaald van het vliegveld door Annemarie en Lammert, en door 2 Ethiopische mensen. De busreis naar ons huis was al een beleving op zich. (links een vrachtwagen inhalen..)
En toen waren we 'thuis'. Er was gezegd dat het huis mooi opgeknapt was, maar het was toch wel even slikken toen ons werd verteld dat de wc het niet deed. het wc papier moet in de vuilnisbak en je moet met een emmer water alles wegspoelen! Ach ja, we hebben in ieder geval een 'normale' wc!
Vandaag hebben we de hele dag door Addis gelopen en gereisd met kleine busjes. Zo veel indrukken! Heel vee mensen die op straat liggen te slapen, heel veel bedelaars en bedelende kinderen die naar je toe rennen zodra ze je zien.
We zijn naar een markt geweest bij Muscle square (de hardloopbaan) Dat was echt heel druk maar heel gaaf om mee te maken!
Overal komen ons nieuwe geuren tegemoet; vreemde kruiden, vlees, riool, ongefilterd uitlaatgassen..
En er rijden zoveel busjes en taxi's die overal stoppen!
We hebben net onze eerste koffie ceremonie mee gemaakt. Bij Martha, onze buurvrouw. Eerst kregen we een bord rijst, en daarna werd er injerra voor ons neergezet. Ik heb van alles een beetje geproefd! Ik hoop maar dat mijn maag en darmen het aankunnen!
Daarna kregen we twee rondjes koffie, met heel veel suiker erin. Ik drink nooit koffie, maar uit beleefdheid wilde ik dit toch wel opdrinken. En het was best lekker! Deze vrouw word denk ik mijn tweede moeder hier!
Heel veel nieuwe indrukken dus, en langzaam aan begin ik te beseffen dat ik nu echt in Afrika ben!
Vanavond gaan we uit eten, want Lammert is jarig vandaag!
Deze week gaan we overal kijken en iedereen ontmoeten van de sport office!
Nu stop ik met mijn verhaal, want ik krijg net een heerlijk stuk Ethiopische taart van Lammert aangeboden en die wil ik wel even proberen!
Jullie horen snel weer van mij!
Liefs,
Nienke

  • 03 Januari 2010 - 13:11

    Noortje:

    Nienke!
    Opeens zag ik rechts in beeld een mailtje van jou verschijnen!:D Wat ontzettend leuk om nu al wat van je te horen! Mooi verhaal! Fijn dat je de vliegreis zo gaaf vond en je goed bent aangekomen! Is die 'Muscle Square' die ene renbaan uit de film die we gezien hebben?
    Veel plezier!(K)

  • 03 Januari 2010 - 13:19

    Veronique:

    Hey Nienke,
    Super leuk al een mailtje van jou!!!Ik wens je heel veel plezier de komende maanden en ik blijf je volgen!! liefs Veronique

  • 03 Januari 2010 - 15:31

    Michelle:

    Hee!
    Leuk, nu al een verhaal!
    Klinkt goed. Je moet alleen nog even je huidige locatie veranderen want de weersvoorspelling klopt niet met jou 22 graden daar. Hier was het vandaag bij jan en tamar -6, brr..
    Nou, ik volg je op de voet hoor ;) Zal iedereen in Haarlem even op de hoogte stellen van je bericht + site voor als ze dat nog niet volgen.
    Kusje van je zusje

  • 03 Januari 2010 - 18:01

    Tessa:

    Heee Nienke!

    Ik dacht even kijken of Nienke al is aangekomen. Leuk om je verhaal te lezen! Mooi om te lezen dat je goed bent aangkomen :D In Nederland ligt ondertussen weer een berg sneeuw haha.

    Veel plezier!

  • 03 Januari 2010 - 18:54

    Samara:

    Heeey Nien:D
    Leuk verhaal:D We waren heel nieuwsgierig hoe het was met je:P we zaten de hele dag al te speculeren. Nou heel veel plezier daar!

  • 03 Januari 2010 - 19:13

    Merlijn:

    Cool!!

  • 04 Januari 2010 - 20:46

    Eva:

    Hee Nienke!
    Wat mooi dat je goed bent aangekomen daar! Geniet van alle nieuwe indrukken en heeel veel plezier daar!!

    xx Eva

  • 05 Januari 2010 - 15:16

    Jantieneke:

    Hee Nienke,
    Wat super dat je veilig bent aangekomen! Geniet maar van al die nieuwe indrukken
    Ik blijf via je site gelukkig op de hoogte van je avonturen, leuk!
    Liefs
    PS) ik zag dat ik dit berichtje ook op de site van Lammert hebt geplaast. Was in de veronderstelling dat ik op jou site zat, haha slim!!

  • 05 Januari 2010 - 15:45

    Marcel Van Wonderen:

    Tsjonge, wat leuk en spannend allemaal, Nienke. Nou, geniet er met volle teugen van, want dit wordt een enorme belevenis en ervaring, die je altijd zal blijven heugen. Hartelijke groeten. Marcel

  • 05 Januari 2010 - 16:10

    Jan Kroon Van Diest:

    Een mooi begin en leuke foto,s veel plezier Hoeveel
    graden is het daar ?

  • 05 Januari 2010 - 18:07

    Joost Kramer:

    Eeey Nienke!

    Ik las het in het HD, echt super leuk dat je dit doet man, heel goed.

    Veel succes met je project

    x
    Joost

  • 06 Januari 2010 - 21:25

    Tahné:

    Hey nienke,

    Je eerste ervaringen klinken al harstikke leuk! Ik ben benieuwd wat er nog gaat volgen!

    Groetjes Tahné

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 84224

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: