Nog maar 2 weken! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

18 April 2010 | Ethiopië, Addis Abeba

Hoi lieve allemaal!

Hier weer een berichtje van mij vanuit het zonnige Ethiopië!
Nou ja, vandaag is het gelukkig weer zonnig! Maar deze week hadden we even een kort regenseizoen! (hebben we die ook nog even mee gemaakt!)
Veel onweer, regen en het was koud! (voor ons dan.. ) Zorgt wel voor grappige taferelen hoor, busjes die vast zitten in de modder, modderstromen.. maar het is iets minder grappig als je er zelf midden in zit! :p

De titel zegt het al, ik heb hier nog maar 2 weken te gaan! Ook al willen we er eigenlijk niet aan geloven, we zijn toch steeds meer bezig met ons naderende afscheid..
Eigenlijk willen we vooral nog zo veel mogelijk meemaken en kopen!

Deze week een drukke week gehad. Lange dagen op de office, want we moeten natuurlijk ook ons werk hier gaan afronden! Zo maken we bijvoorbeeld nog een reader met alle activiteiten die we hier nieuw hebben ingebracht. En ik ben ook weer bezig geweest met het plan voor mijn sponsorgeld. Maar dit is lang niet zo makkelijk, dat is een ding dat ik hier wel heb geleerd. Het lijkt zo mooi, je verzamelt een hoop geld en daar doe je mooie dingen mee hier.. maar ik heb echt ervaren dat dat lang niet zo makkelijk is! Vrijdag hadden we weer een meeting met onze collega’s op de sportoffice. Tio vertelde mijn plan, en ineens had iedereen andere ideeën voor het geld. En dat gebeurt hier dus elke keer en dat maakt het voor mij wel heel erg moeilijk! Ik kan het niet alleen, ik heb de hulp van de mensen hier nodig, maar als iedereen een ander plan heeft is dat wel moeilijk!
Maar maandag ga ik weer rond de tafel zitten met Tio en weet zeker dat we iets moois doen met het geld! Want eigenlijk is elk doel een mooi doel!
Maar ik heb wel geleerd dat je hier nog met zulke mooie en ideeën kunt zijn, maar om het uit te voeren is een ander verhaal!

Verder hebben we deze week ook een leuke ontmoeting gehad met twee andere Nederlanders. Zij hadden gereageerd op mijn site en toen zijn we donderdag uit eten geweest. Erg leuk om ervaringen en verhalen aan elkaar uit te wisselen!

Vanmorgen ben ik met Klaske naar de internationale Evangelische kerk geweest. Het was een mooie dienst en daarna hebben we nog lekker op twee verschillende terrasjes van de zon zitten genieten! (en van de machiato en het gebak J )
We moeten nog even zoveel mogelijk genieten natuurlijk! ;)

Vanmiddag zijn we met Martha gaan shoppen voor een ‘gabi’ (een traditioneel Ethiopische sprei) We hebben alle drie een mooie uitgezocht!
Ik zou voor iedereen wel iets willen mee nemen naar Nederland, ze hebben hier zo veel mooie dingen! Maar daar moet ik mee uitkijken, anders kom ik straks niet meer door de douane heen! (geeft eigenlijk ook niet hoor, dan blijf ik lekker in Ethiopië! J )
Vanavond gaan we injerra met chiro eten!! Heerlijk!


Lieve allemaal,
Ik ga er deze week nog even voor zorgen dat mijn sponsorgeld goed terecht komt, en verder ga ik hier nog even genieten van de mensen om mij heen, van de zon, de natuur, de kinderen op de scholen… van alles eigenlijk!

Veel groetjes vanuit Ethiopië!
Liefs,
Nienke




  • 18 April 2010 - 14:10

    Marlon:

    Wat gaat de tijd snel!
    Je in ieder geval veel meegemaakt! Dat vergeet je nooit meer!
    Geniet er nog even ekstra veel van.
    En veel succes met je sponsorgeld. Ze maken het je wel moeilijk he ;)
    Het wordt vast wel mooi!
    -lon

  • 19 April 2010 - 17:58

    Birgitta:

    Ik wens je ongelooflijk veel plezier toe de laatste 2 weken (oh wat is het snel gegaan..)
    Geniet ervan tot de laatste minuut.
    Veel groetjes

  • 22 April 2010 - 17:58

    Saskia:

    Heeej Nienke,

    Wat heb je het toch weer goed daar he! Wat is de tijd snel voorbij gevlogen zeg! Nog maar 2 weekjes en dan zit het er gewoon al op :O
    Nog heeeel veeeel plezier daar! Geniet er nog van zolang het kan!

    Liefs Saskia

  • 26 April 2010 - 22:25

    Tessa:

    Wow, jou avontuur is alweer bijna ten einde!Zal raar zijn om weer terug te zijn in Nederland. Geniet er nog even van!

    Liefs vanuit Lissabon!
    Tessa

  • 28 April 2010 - 19:48

    Sascha:

    Lieve Nienke,

    Wat heb ik genoten van je avonturenverhalen! Geweldig! Geniet van je laatste dagen daar en tot snel in Nederland

    Liefs,
    Sascha

    "Don't cry because it's over, smile because it happened!"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 84214

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: