'Linzen met geitenkaas' - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu 'Linzen met geitenkaas' - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

'Linzen met geitenkaas'

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 September 2014 | Nederland, Haarlem

Lieve allemaal,

Over een maand zit ik als het goed is in Nepal! Wat een gek idee.. Het voelt nog zo ver weg.. Maar ik ben er zeker wel ook veel mee bezig.. in mijn hoofd beklim ik de bergen al, praat ik met de bevolking daar en geniet ik volop van de nieuwe ervaringen die ik opdoe.. over een maandje is dat als het goed is werkelijkheid..

In het echt ben ik ook veel bezig met Nepal, de laatste materialen aanschaffen. Ik heb inmiddels van meerdere bronnen begrepen dat het serieus echt heel koud is in de bergen, vooral in de nachten, en dus heb ik nog wat extra warme wollen thermo kleding en sokken ingeslagen. 2 weken geleden heb ik 2 nachten in NL gekampeerd, en toen had ik het al zo koud.. dat is wel iets waar ik enorm tegenop zie en dus probeer ik zo veel mogelijk goede kleding bij elkaar te sprokkelen om het maar niet koud te krijgen daar. Daar hoort ook een goede slaapzak bij, die ik binnenkort wil gaan aanschaffen.. ik heb er even voor moeten sparen, maar ik zie het als een investering voor de rest van mijn leven, zodat ook weekendjes in NL of ergens anders kamperen niet meer zo koud zijn J
Daarnaast heb ik vorige week mijn visum opgehaald! Hij staat in mijn nieuwe paspoort!
En ik ben naar de GGD geweest, waar bleek dat ik alle inentingen al had, die vrouw was verbaasd over mijn volle gele inentingenboekje..gelukkig hoefde ik er dus geen bij

Oke, tot nu toe klinkt het allemaal heel voorspoedig.. helaas gaan er ook wat dingen minder heel wat minder voorspoedig. Sinds 2 weken heb ik enorm veel pijn in mijn lies en vaak ook andere gewrichten/spieren. Geen idee waardoor, maar de grote vraag is en was vooral, hoe kom ik hier vanaf.. Deze week was dat best wel even heftig zo vlak voor Nepal. Ik heb nu iets meer dan een week helemaal niets aan sport gedaan, en heb medicijnen en houd zo veel mogelijk rust, hopelijk helpt het!

Dat zit natuurlijk totaal niet in mijn planning, ik was net zo lekker aan het klimmen en hardlopen.. ik zat al op 17 km training voor de halve marathon over 3 weken..
Maar na wat gevecht met mijn eigen benen heb ik me er wel even aan overgegeven.. ik zal wel moeten.. misschien heb ik die rust nu even heel hard nodig.. ik merkte ook dat ik erg moe was, ik heb ook best veel gedaan afgelopen tijd, dus misschien is het goed om even uit te rusten voor Nepal, zo probeer ik het nu te zien en te doen..

Even geen fysieke voorbereiding dus.. deze week heb ik maar een aantal linzenprutjes met geitenkaas gemaakt.. ook een soort training haha.. ik heb gelezen dat we veel linzen zullen eten in de bergen.. hmm.. heerlijk!

Dat was voor nu even een update over de voorbereidingen… best dankbaar dat ik nog 4 weken heb.. tijd om uit te rusten en hopelijk daarna opnieuw wat fysieke training op te bouwen, zodat Nepal nog steeds over een maand werkelijkheid is… en ondertussen.. probeer ik gewoon te leven en te genieten van nu, van elke nieuwe dag, en de rest zien we wel!

‘Als je wacht op de zomer voor een ijsje
Als je wacht op een reden voor een reisje
Als je wacht op de zon om te kunnen stralen
Als je wacht op succes zonder te willen falen
Als ik wacht
Is vandaag wat minder leuk
Is vandaag wat minder leuk
Is vandaag wat minder spannend
Dan vandaag zou kunnen zijn’

Liefs, Nienke


  • 07 September 2014 - 02:58

    Marijke:

    Hee lieve Nienke,
    Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Ik reed juist gisteren langs je huis en bedacht mij dat ik je wilde vragen hoe het met je is.
    Ik hoop zo dat je spieren en gewrichten zich koest houden. Niets vervelender voor een sportief mens om stil te zitten. Fijn dat de rest van de voorbereidingen voorspoedig lopen.
    Als het je lukt om 28-09 te hollen kom ik je zeker aanmoedigen. Bij mij zit de tien er helaas niet in maar de kabouterloop moet lukken.
    Lieve knuffels,
    Marijke

  • 10 September 2014 - 06:02

    Rens:

    Het begint nu op te schieten! Komt helemaal goed! Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 84153

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: