Mountain Equipment - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Mountain Equipment - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Mountain Equipment

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 September 2014 | Nederland, Haarlem

Hallo lieve allemaal,

Na wat spannende weken heb ik afgelopen week weer op mijn bergschoenen gelopen! Gister een mooie tocht door het bos gemaakt, dat geeft veel vertrouwen! Ook al heb uiteindelijk anders en minder getraind dan ik voor ogen had, ik heb er vertrouwen in dat ik goed kan lopen. Ik heb wel met pijn in mijn hart besloten dat ik de halve marathon niet ga lopen.. Dat is nu toch wat te veel van het goede.. En het lijkt me beter om me nu te richten op lopen op mijn bergschoenen (gister heb ik ze gewoon de hele dag aangehad naar mijn werk haha) Nog maar 10 dagen en dan is het zover! Nog maar 6 dagen werken! Ik kan echt bijna alleen nog maar aan Nepal denken..!

Mijn uitrusting voor de Himalya is vrijwel compleet. Vorige week heb ik een slaapzak gekocht, van eendendons, geschikt voor –10..
Het was een investering waar ik lang voor gespaard heb maar dan heb je ook wat, en dan heb ik het als het goed is vooral lekker warm snachts! Toch wel het allerbelangrijkste naast goede schoenen is je kleding en je slaapzak denk ik..
Ik heb er een bijna een hele studie van gemaakt over de juiste kleding, en dan vooral het 3 lagensysteem heb ik aangehouden. Dat betekent thermo kleding of merino onderkleding, dan een warme laag zoals een fleece, en daarover heen een softshell of een hardshell. Ik heb veel kleding en sokken van merino wol gespaard, die zijn lekker warm en die kan je meerdere dagen aan. Ik heb ook regenkleding mee maar die hoop ik toch echt vrijwel niet nodig te hebben..
Daarnaast heb ik afgelopen tijd nog een hele hoop andere materialen aangeschaft zoals een waterfilter, wandelstokken, een rugzak, een oplader op zonne-energie, een warme muts, een waterdrink systeem en een kleine apotheek aan reismedicatie… Het is niet zomaar een reis natuurlijk.. we gaan wel echt de bergen in voor ruim 2 weken.. Daarmee is mijn ‘mountain equipment’ nu vrijwel compleet denk ik!

Nog maar heel even.. en ondertussen volop genieten van het mooie weer hier waar ik heel vrolijk van word! En van de laatste voorbereidingen en de naderende spanning om weer even op reis te gaan!

Lieve groetjes,
Nienke

• 24 September 2014 - 09:49

Jantieneke:

Ha wereldreiziger,

Dat je al je investeringen, spaarcenten en voorbereidingen het waard mogen zijn!
    Vast en zeker :-)

Lieve groetjes!

• 26 September 2014 - 22:14

Natalie:

Hey lieve Nienk,
    Wat goed dat je al voor zoveel nuttige dingen hebt gespaard! Geniet van de laatste dagen Nederland!!
    Dikke knuffel!