Dromen - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Dromen - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Dromen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

29 Juli 2014 | Nederland, Haarlem

Vandaag luisterde ik naar een liedje dat ging over de ongelijkheid in de wereld, wij kunnen dromen over de toekomst, waar sommige anderen dat misschien allang niet meer doen door alles wat ze meegemaakt hebben, of vrijwel nauwelijks de kans hebben ooit hun dromen waar te maken.. Ik moet dan zelf ook denken aan de projecten en landen die ik zelf afgelopen jaren heb bezocht.. Ik heb zoveel beelden in mijn hoofd die bij dit liedje en deze gedachte te binnen schieten..

Het grijpt me ook wel aan; ik heb inderdaad super veel dromen en ik ben ook van plan die zo veel mogelijk waar te maken en daar ben ik druk mee bezig, ik probeer er elke dag een beetje mee bezig te zijn. Het geeft me richting, flow en energie om ergens voor te gaan. Maar ook voor mij geldt, het is soms niet makkelijk, je moet er iets voor doen, je moet er risico’s voor nemen, je moet er dingen voor doen maar ook laten.. En toch voel ik me wel des te meer bevoorrecht, want ook al is het voor mij soms ook heus niet makkelijk om mijn dromen na te jagen, ik voel me heel erg bevoorrecht met de plek, kansen en kwaliteiten waarmee ik geboren ben..

Mijn dromen.. tja dat zijn er nogal wat! Een droom is vooral zoveel mogelijk van de wereld zien.. en dan met name verschillende culturen, religies, volken.. om van hun te leren, en hun wijsheden mee te nemen en hier een beetje te kunnen doorgeven, of te kunnen integreren in mijn leven hier, en dat hoop ik dan weer een stukje door te geven… kennis van de wereld vergaren eigenlijk… Een land die ergens ver bovenaan staat was Nepal! Ik ben geïnteresseerd in de Toeristische cultuur daar, in het leven in de Himalaya en in de volken die kunnen wonen en overleven in de Himalaya. En natuurlijk wil ik gewoon ontzettend graag op het ‘dak van de wereld’ zijn, dat lijkt me zo overweldigend, ik kan bijna niet meer wachten tot deze droom in vervulling gaat! Maar het blijft een dubbel gevoel…het is voor het eerst dat ik echt alleen voor mijn eigen droom op weg ga.. als een vakantiereis.. best gek!

Afgelopen weken stonden al best in het teken van werken en leven naar deze droom! Ik ben veel aan het werk en heb zelfs 2 nieuwe baantjes erbij. Ook voor na Nepal hoor, maar ook voor nu om nog net wat extra geld te verdienen om de reis te betalen en nog wat uitrusting aan te schaffen. Ik word gastvrouw in een verpleegtehuis en ik ga extra invallen op een woning voor demente ouderen met het syndroom van down. Hier ben ik al geweest en ik vond het geweldig! Op weg erheen vroeg ik mezelf af om welke reden ik hierheen ging, in eerste instantie dacht ik alleen aan extra geld.. maar toen dacht ik, dat is geen goede motivatie,.. zo wil ik niet werken, ik wil werken met mijn hart. En dus stelde ik me zo in en ik heb een geweldige avond gehad met de cliënten, die nu al mijn hart hebben gestolen! Dromen en levensvreugde zijn niet een doel op zich, het werken voor geld om een droom te verwezenlijken is niet een doel op zich… op elk moment van je leven kan je kiezen waarvoor en hoe je iets doet.. in de supermarkt, op je werk, in je gezin… doe het met je hart en je zult zien dat er iets gebeurd bij de mensen tegenover je en bij jezelf!

Ik ben veel aan het werk nu maar ik geniet er zeker ook van, elke dag opnieuw.. geweldig samen vakantie vieren met de kids! (ik werk nu in de vakantieopvang op de tienergroep)
Daarnaast ben ik veel aan het trainen.. ik loop veel hard en breidt mijn rondje steeds meer uit, zaterdag heb ik 17 km gerend.. het was enorm afzien want het was snikheet en een behoorlijke afstand.. maar het was ook geweldig, omdat het wel lukte en naast het afzien toch n sprankje kon genieten van het feit dat het lukte en dat ik weer wat dichter bij was met de training voor Nepal! Naast hardlopen fiets ik elke dag heen en weer naar mijn werk, in wat voor weerype dan ook, plensbuien of zon.. gewoon omdat het kan en omdat ik het buiten zijn zo heerlijk vind! Ik klim regelmatig en ik eet gezond.. Iets waarmaken gaat niet vanzelf, je moet er wel wat voor doen, maar ook dat kun je al zien als een reis op zich

Even zag ik gisteravond mijn droom in duigen vallen.. Het was even een paniekmomentje.. Ik kreeg een mail dat de reis waar ik me ingeschreven heb waarschijnlijk niet doorgaat.. dat was even schrikken! Gelukkig gaat er nog een 2e groepsreis dezelfde tijd die kant op, ik ga mijn reis dus waarschijnlijk omboeken, dan hebben we wel een grotere groep, waar ik wel even aan moet wennen in mijn hoofd, maar wat een geluk dat er 2 verschillende reizen gaan en dat ik nog kan omboeken! Als het goed is gaat mijn reis dus nog steeds naar Nepal J

Ik voel me super fit en zal komende tijd zeker nog lekker zo proberen te leven als ik nu doe, lekker aan het werk, lekker veel bewegen en trainen, en genieten van de kleine dingen en van het dromen over Nepal en het sprookjesachtige ‘dak van de wereld’..

‘Zo nu en dan droom ik van
Een sterk gevoel dat alles kan
Met vrolijke krulletjes rond mijn neus
Huppel ik hoog boven de grond’
(stukje uit een gedicht van Sukha)

Lieve groetjes,
Nienke




  • 03 Augustus 2014 - 22:18

    Rens:

    Mooi verhaaltje en gaat helemaal goed
    Komen op het dak van de wereld ;) x

  • 06 Augustus 2014 - 09:22

    Hans Korving:

    Hoi Nienke,

    ik kwam toevallig bij jou terecht via LinkedInn en ben je toen even gaan googelen.
    Leuk te zien hoe enthousiast je traint en ook graag veel van de wereld wilt zien, dat is ook mijn passie.
    Als ik aan jou denk, dan associeer ik dat met de Tour For Life, ondanks dat je niet mee hebt kunnen doen heb je toch een fatastische bijdrage geleverd.
    Jammer dat we elkaar na deze Tour niet meer zien, maar wellicht in de toekomst nog eens bij Jiske op een verjaardag of zo.

    Vorig jaar zijn Liesbeth en ik ook in Nepal geweest en hebben daar een deel van de Anna Purna beklommen, fantastisch en wat een contrast in Kutmandu met onze wereld.

    Wij gaan volgende week naar Uganda, daar loopt onze dochter Isabel stage in een veldhospitaal, zij is derdejaars HBO Verpleegkundige, waij gaan kijken hoe Isabel daar werkt en leeft en gaan dan met haar een trip in Zuid West Uganda maken, we gaan o.a. naar de Berg Gorilla's op de grens met Ruanda.

    Ik wens je veel geluk en succes.

    Groetjes,
    Hans Korving

  • 12 Augustus 2014 - 08:06

    Esther:

    Nice to read! Dromen geeft inderdaad energie. Bijzonder om te lezen dat je dat achterna gaat!
    Bijzondere tijd gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 84189

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: