Naar de Himalaya in Nepal!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Naar de Himalaya in Nepal!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Naar de Himalaya in Nepal!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 Juli 2014 | Nederland, Haarlem

Lieve allemaal,

Een jaar geleden schreef ik hier mijn laatste reisverslag vanuit India..
Nu een nieuw avontuur op de planning en dus een nieuw reisverslag! Dit keer ga ik niet voor maanden weg.. maar toch vind ik het leuk om verslag te doen van de voorbereidingen en van mijn reis. Want ik besef me dat niet iedereen zomaar weg kan, en ik voel me bevoorrecht dat ik weer op reis kan, en dus wil ik die ervaringen graag delen voor degene de dat leuk vinden! Dus mocht je het leuk vinden om me te volgen.. lees dan gerust verder! :)

Een jaar voorbij.. en wat een jaar.. Een jaar waarin ik voor mijn gevoel een nieuwe levensfase inging (volwassen werkende leven fase). Na terugkomst uit India ben ik meteen gaan werken, eerst in de vakantieopvang van het speciaal onderwijs, daarna gesolliciteerd en aangenomen als begeleider van een speciale buitenschoolse opvang op een nieuwe locatie, op een ZMLK school in Haarlem. Het lokaal ingericht en daar dus op een nieuwe locatie voor onze stichting begonnen! Daar heb ik nu een jaar zelfstandig gewerkt als begeleider, en na een half jaar werd ik ook door de school zelf gevraagd om in de klas te werken, dat heb ik afgelopen half jaar er nog naast gedaan..
Ook zit ik nu in het bestuur van SAMEN, de organisatie waarmee ik naar India ben geweest. Heel erg leuk om daar nog zo betrokken mee bezig te zijn! Ik begeleid ook andere vrijwilligers die weg gaan.. zo heb ik laatst een jongen begeleid die naar hetzelfde project is gegaan in India!
Soms best lastig, want zelf weer naar een project gaan trekt me ook nog steeds heel erg.. maar ja ik moet toch ook echt gaan werken, ik heb ook een eigen woning sinds 7 maanden en dan moet ik toch mijn vaste lasten ook kunnen betalen.. Gelukkig kan ik dus ook zo mijn enthousiasme weer doorgeven, en wie weet.. ga ik zelf ook nog wel weer een keer!

De balans vinden tussen een baan-werk en dat soort 'vaste' dingen en tussen alle dingen die ik nog graag wil doen vind ik soms lastig. Maar afgelopen jaar is het me toch goed gelukt voor mijn gevoel. Ik ben begonnen met klimmen, echt een geweldige sport! En ik heb Spaanse lessen genomen voor als ik naar Zuid Amerika ga (geen idee wanneer ik daarheen ga hoor, maar zo kon ik er al over wegdromen.. ;) )

Ik heb een lijstje voor mezelf gemaakt met dingen die ik belangrijk vind en graag wil doen... zo probeer ik voor mezelf mijn eigen dromen tot ontwikkeling te laten komen, ook al is het 'volwassen werkende leven' nu echt begonnen... dat is eigenlijk alleen maar hoe je dat zelf interpreteert en er invulling aan geeft...

Ik ben er wel achter dat je nog steeds alles kan doen wat je wil doen, je bent zelf verantwoordelijk daarvoor en als je echt iets graag wilt is daar een weg voor! Misschien niet de vertrouwde weg.. maar er is een weg!

En mijn weg gaat nu naar Nepal!! 2 oktober vertrek ik naar Nepal! 23 dagen heb ik dan vakantie! Het is nu nog even bikkelen.. iedereen heeft zomervakantie en ik ben nog flink aan het doorwerken, maar ik heb een heel mooi doel waar ik voor werk! NEPAL!! Waah.. zo ontzettend gaaf!
Het is voor het eerst dat ik een vakantie/reis voor mezelf geboekt heb, zonder werk ernaast!! Gewoon echt voor mezelf! Een droom waarmaken!

Ik zal hier af en toe verslag doen van de voorbereiding.. mocht je het leuk vinden dan kan je me dus hier volgen!

Leuk om hier verslagen te kunnen schrijven! :)

Lieve groetjes, Nienke

  • 14 Juli 2014 - 14:55

    Jantieneke:

    Wat ontzettend gaaf, je streept ze zo lekker af op je wensen en dromen lijst Nien!
    Je bent hierin nog steeds mijn voorbeeld :-)
    Veel voorbereidingsplezier!
    Liefs Jantien

  • 16 Juli 2014 - 13:14

    Marijke:

    Hee lieve nicht, wat leuk dat je weer een reisverslag bij gaat houden. Ik heb daar bij je vorige reizen altijd erg van genoten.
    Heel veel succes met de voorbereidingen.
    Als ik iets kan doen voor je laat het mij dan weten.
    Mijn naaimachine staat momenteel op tafel dus ... misschien heb je een broek die korter gemaakt moet worden.. ;-)
    dikke zoen,
    Marijke

  • 18 Juli 2014 - 11:28

    Esther:

    Hey lieve Nienk,

    Wat super de dingen die je deed en nu weer doet en waarschijnlijk zal blijven doen. Jouw enthousiasme is aanstekelijk. Geniet van een mooie reis!

    Liefs Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 84200

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: