'Niet perfect is ook goed' - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu 'Niet perfect is ook goed' - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

'Niet perfect is ook goed'

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

01 November 2015 | Nederland, Haarlem

Hallo lieve allemaal,

Zoals beloofd weer een update over de voorbereidingen, en informatie over de stichtingen waarvoor ik jullie aandacht wil vragen.

‘Niet perfect is ook goed’ zoals de titel al zegt. Als ik iets dit jaar geleerd heb dan is het dat wel. Soms gaan dingen anders dan je zelf in gedachten hebt. De kunst is daar op een goede manier mee om te gaan. Dat leer je vast met vallen en opstaan, want dat is niet altijd zo makkelijk gezegd als gedaan. Dat is mijn ervaring. Misschien moet je een nieuwe weg zoeken om er toch te komen, of hulp inschakelen en ook leren aannemen, of je eisen en doelen bijstellen. Misschien moet je zelfs wel een hele andere bestemming voor ogen gaan houden…

Ik hoop dat dat laatste voor nu even niet geldt, en dat ik wel over 2 weken naar Ethiopië vlieg. Maar een nieuwe weg zoeken, eisen en doelen bijstellen en hulp vragen en aannemen zijn wel aan de orde op dit moment.

Ik ben nog herstellende van een bijholte en oor ontsteking, dat wil niet echt vlotten en dus is het trainen erg zwaar, het kost me veel meer energie dan normaal om actief te doen. Dus daarin heb ik mijn eisen bijgesteld voor mezelf, ik kijk wat kan en haalbaar is, nu en in Ethiopië. Toch probeer ik er wel voor te gaan, mijn wil is erg groot, net als mijn doorzettingsvermogen. Soms een kracht van mij, en soms een valkuil. Vorige week heb ik 7 km gerend, en vandaag 9km. Dat geeft wel moed en vertrouwen, ik doe mijn best maar houd ook mezelf in de gaten. Ik train minder dan ik had gepland en hoop zo mijn lichaam niet meteen weer over te belasten. Als het hardlopen niet gaat lukken in Ethiopië, om wat voor reden dan ook, dan ben ik er toch in Ethiopië! Dat probeer ik mezelf wel voor ogen te houden, het moet geen roofbouw voor mezelf zijn. Maar tot nu toe is het plan om wel mee te rennen

Hulp inschakelen.. en vooral aannemen.. zeker niet altijd gemakkelijk, maar ik merk dat het zo goed kan zijn, en het geeft iedereen uiteindelijk een gevoel van ‘er toe doen’. Wat sponsoring en PR ben ik deze week wel begonnen met emails, en stukjes in allerlei nieuwsbrieven insturen. Zo hoop ik toch nog wat aandacht voor de stichtingen te kunnen vragen!

Kortom, ik ben op weg, hier en daar een hobbel op de weg maar zo lang het daarbij blijft moet het goed komen. Ik probeer komende 2 weken vooral goed voor mezelf te zorgen ipv te trainen, en om rust momenten in te bouwen, zodat ik uitgerust op weg kan.

‘Believe that there is something inside of you that is greater than any obstacle’

Bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes! Dat doet ook wonderen!




Informatie over de projecten en sponsoring;

De reis is in samenwerking met stichting Proninios en stichting ‘Respo International’ Beiden hele mooie stichtingen die zich inzetten voor kinderen en volwassen (met een beperking) in Ethiopië.

Respo International houdt zich bezig met ontwikkelingsprogramma’s voor mensen met een beperking, in het bijzonder gericht op sport, ondernemerschap, en onderwijs.
Voor deze organisatie heb ik toen 4 maanden in Addis Abeba gewerkt en sport en spel les gegeven op scholen voor kinderen met een verstandelijke beperking en voor dove kinderen. Ook trainden we lokale studenten met een lichamelijke beperking om sport instructeur te worden en deden we een circus project op verschillende scholen. www.respo.org

Stichting Proniños wil de armoede in de wereld terugdringen door voornamelijk kinderen met een beperking in Ethiopië extra scholing te geven en daarmee extra kansen te bieden op een betere toekomst. Dit doen ze middels sociale en financiële educatie (Aflatoun). www.stichtingproninios.nl 


Sponsoring; u kunt een bijdrage sturen naar;
NL 40 INGB 0008 901960 tnv Nienke Miezenbeek, OVV sponsoring Dires en Proninios

Namens de stichtingen bedankt voor jullie sponsoring en betrokkenheid!

Lieve groetjes, Nienke

There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky. And you ask ‘What if i fall?’ O but my darling, What if you fly?


  • 03 November 2015 - 09:35

    Jantieneke:

    Lieve Nien,

    Poeh wat een hindernissen en obstakels heb je al overwonnen!
    Gelukkig hoef je het allemaal niet alleen te doen.

    Liefs

  • 05 November 2015 - 14:45

    Tante Kitty:

    Hallo nienke, je bent een ster! ik vind het knap van je! Heel veel succes en groetjes tante Kitty . " peddel je kano zelf......."

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 84164

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: