'See you' - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu 'See you' - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

'See you'

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

24 November 2015 | Nederland, Haarlem

Lieve allemaal,

Wauw, wat ben ik dankbaar voor deze onvergetelijke reis samen met mijn vader naar Ethiopie. In Ethiopie heel weinig internet gehad en alleen wat foto's op Facebook kunnen plaatsen, dus nu alvast even een heel kort verslagje om te laten weten dat we weer terug zijn en een geweldige ervaring rijker zijn!

Vandaag terug gekomen in NL, even wennen aan het koude en grijze weer na 9 dagen volop zon in Ethiopie!

We hebben zo ontzettend veel gedaan, gezien, beleefd, geproefd, geroken en ervaren.. Niet in woorden uit te drukken eigenlijk.. Ik ben zo ontzettend dankbaar dat we gegaan zijn!

9 hele dagen ben ik samen met mijn vader in Ethiopie geweest, en we hebben zoveel gedaan! Ik zal er nog wat uitgebreider op terugkomen voor wie dat leuk vind om te lezen, nu snel even alvast een eerste kort verslagje.

We zijn naar Dires House of the sport geweest, daar heb ik weer veel bekenden gezien, zo onwijs bijzonder en ontroerend! We zijn 3 dagen naar een school mee geweest, we hebben mee gedaan met de sport lessen en het Aflatoun lesprogramma van Proninios gezien. We zijn naar 1 school voor dove kinderen geweest, en 2 scholen voor kinderen met een verstandelijke beperking. Dat ligt mij het meest, omdat ik ook hier in NL met deze doelgroep werk. Geweldig om in ook in Addis weer even een kijkje te mogen nemen bij de sportlessen en met het klassikale les. Bijzonder om hier het onderwijs voor kinderen met een beperking te mogen zien en te ondersteunen.

We hebben getraind op hoogte met 3 professionele jonge hardlopers. De eerste training was behoorlijk pittig, dan merk je wel dat je op 2500 meter hoogte aan het rennen bent! Rennen door Afrika.. die trainingen waren zo bijzonder (en zwaar)!

We zijn ook 3 dagen naar de Bale mountains geweest in het zuiden, onderweg zoveel van het land gezien, en op een hoogte van 4377 m prachtige uitzichten gehad en hoogte training gedaan!

Afgelopen zondag was het zover; de Great Ethiopian Run. Best een beetje spannend! 40.000 mensen deden mee.. wat een sfeer! Iedereen met hetzelfde shirt, iedereen vrolijk en in feeststemming. Een soort Koninginnedag maar dan in Ethiopie en met een hardloop evenement. Het meest bijzondere vond ik dat de SPAT trainers van The house of sport (trainers met een lich. beperking) ook mee deden aan de run, met hun krukken en 2 in een rolstoel. Zo stoer dat ze mee deden, wat een empowerment geeft dat! Zij laten echt zien dat een beperking geen beperking is, en dat ze gewoon alles kunnen! Ik heb de run met de 2 mannen in rolstoel gerend, dat was zo onwijs bijzonder, het gaf zo'n bijzondere dimensie aan de run! Ik probeerde samen met anderen de weg voor ze vrij te maken voor ons, en af en toe een stuk de heuvel op te duwen. De run gaat door Addis en is heel heuvel achtig. Soms hielpen ook anderen mee om ze te helpen om de heuvel op te komen, geweldig! We hebben de run eigenlijk super snel gerend met elkaar, niet het belangrijkste maar toch wel stoer! Deze dag zal ik nooit meer vergeten! Het was een groot feest met de hele groep na afloop, die samenhorigheid met elkaar die zo'n evenement geeft is onbeschrijflijk.

Ik zal wat foto's mee sturen om alvast een indruk te geven!

Ik zal nog een wat uitgebreider verslag later plaatsen voor wie dat leuk vind en ook meer over de sponsoring vertellen!

Nu zo snel lekker slapen en even wat uurtjes slaap inhalen, morgen weer aan het werk, leuk om daar de kinderen weer te zien!

Liefs, Nienke



  • 24 November 2015 - 17:35

    Jantieneke:

    Nien weer een hele ervaring rijker zo te lezen, gaaf zeg om dat met je vader te kunnen delen.
    Lekker slapen nu en de rest van de verhalen en foto's komen later ;-)
    Liefs

  • 24 November 2015 - 17:37

    José Spaan:

    Prachtig verslag Nienke. Heerlijk om te lezen dat het zo'n succes was. Hier kunnen jullie samen nog heel lang van nagenieten.
    Ben ook benieuwd naar de verhalen van je vader!
    Groetjes, José

  • 24 November 2015 - 19:16

    Pauline :

    Mooi om te lezen! Bijzonder hoor met je vader!
    Fijn dat het goed is gegaan!
    Heel leuk om je foto's te zien.
    Bedankt voor het verslag tot nu toe.
    Groetjes van Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 84149

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: