Terug naar Ethiopië - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Terug naar Ethiopië - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Terug naar Ethiopië

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

24 Oktober 2015 | Nederland, Haarlem

‘Let your hart guide you’

Hallo lieve allemaal!

Tijd voor een nieuw avontuur! Ik durfde het steeds niet al te vertellen omdat het steeds erg onzeker was, maar nu is het al over 3 weken zover dus tijd om jullie te vertellen over dit nieuwe avontuur..

Ik ga terug naar Ethiopië!
Een lang gekoesterde wens die in vervulling gaat, na 5,5 jaar weer eventjes terug naar Addis Abeba, terug naar een aantal projecten waar ik daar toen gewerkt heb, even langs de zijlijn kijken hoe het is met de mensen daar die ik ken van toen, en even terug naar de plek waar ik 4 maanden gewoond heb…

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om te besluiten dat ik me op zou geven voor deze reis, want er kwamen een aantal gezondheid problemen tussendoor. De reis is een hardloopreis en projectreis. Georganiseerd in samenwerking met stichting Respo International (waar ik toen 4 maanden in Addis voor gewerkt heb) en stichting Proninios (zij maken onderwijs in ontwikkelingslanden mogelijk) We gaan langs verschillende projecten en daarnaast is het een kennismaking met de hardloop wereld van Afrika. We gaan Ethiopische hardlopers ontmoeten en mee doen aan de Great Ethiopian Run. Ik ben een hardloper in hart en nieren dus deze combinatie is voor mij echt zo bijzonder! En de projecten bezoeken en kennis maken met de Afrikaanse hardloopwereld!

Nu had ik afgelopen zomer ontstekingen in mijn heupen en ging hardlopen (en gewoon lopen) ineens niet meer, dus vandaar dat ik me tot die tijd niet durfde op te geven voor deze reis, ik stelde het echt officieel opgeven dus nog even uit tot ik ongeveer (100% zeker ben je nooit) zeker wist dat ik wel mee zou kunnen, vandaar dat ik er nu pas over durf te vertellen, nu ik me echt opgegeven heb!

Nu gelukkig wel weer op de been besef ik juist nog meer na dit jaar dat je je dromen waar moet maken wanneer dat ook maar enigszins kan. Voor hetzelfde geldt gebeurt er straks iets waardoor ik zoiets niet meer zou kunnen doen. Ook de reis naar Nepal en het overleven van de storm daar hebben me daar heel erg bewust van gemaakt en dragen er zeker aan bij dat ik hier nog bewuster van ben en ook dankbaarder voor wat er is en wat er kan, en dat je dat moet koesteren en er ook gebruik van moet maken. Je kan alles zelf nog zo leuk plannen.. maar alles kan ineens totaal anders gaan en daar heb je niet altijd zelf de controle over…Dat heb ik dit jaar meerdere malen ondervonden.. heftige tijden, maar ook dankbaar voor de levenslessen die ik daar weer uit geleerd heb en nog steeds mag leren.

Dus wanneer je maar enigszins de kans ziet om je dromen waar te maken; ga ervoor, als je iets echt wilt dan kan het, je moet er wel wat voor doen; uit je comfort zone stappen, risico’s nemen, er hard voor werken, ervoor trainen, er misschien dingen voor laten of juist extra doen, maar als dat je in staat stelt je dromen waar te maken, ga ervoor!

Natuurlijk heb ik ook zo mijn angsten, de reis is al over 3 weken en ik heb veel minder kunnen trainen en sparen dan ik van te voren zelf had bedacht. Het is dit keer zeker niet zomaar een spontane actie van mij, ik heb bewust gewacht tot ik meer zekerheid had over mijn gezondheid (in hoeverre je daar zekerheid van kunt hebben) Toen ik ook weer extra kon werken en weer sporten voorzichtig kon opbouwen heb ik het gedaan, ik heb me toch nog opgegeven om mee te gaan!

En nu ga ik dus over 3 weken naar Ethiopië!

En ik ga niet alleen.. ik ga samen met mijn vader!! Toen ik in Ethiopië was is mijn moeder een week langs gekomen, mijn vader kon toen niet mee. Het leek me bijzonder om hem nu mee te vragen, en om dit avontuur samen aan te gaan. Ik had het niet verwacht maar hij wil zelfs mee lopen met de Great Ethiopian Run (10 km op 2300 meter hoogte) hij heeft al meer getraind dan ik inmiddels haha.. super leuk pap dat je mee gaat! Ik kan niet wachten om dit mooie land ook aan jou te laten zien!

Over 3 weken dus.. terug naar Ethiopië.. ik kan het zelf nog amper echt bevatten, maar alles is geboekt, betaald en ik heb vrij van mijn werk en een afspraak gemaakt bij de GGD, dus de voorbereidingen zijn ook in gang gezet!

In mijn volgende blog zal ik jullie vertellen over de stichtingen, de projecten en hoe je mij en vooral hun kunt sponsoren!

‘’Moed komt nooit voort uit je denken, maar uit je hart..’

Toen ik dit las heb ik mij ingeschreven :)

Liefs, Nienke

  • 24 Oktober 2015 - 21:39

    Koen M:

    Hey Nienke ! super vet dat je weer terug gaat! ben benieuwd te horen hoe het gaat !

  • 24 Oktober 2015 - 22:11

    Pauline E:

    Jeetje meid wat bijzonder knap van je dat je gaat en zo aanpakt!
    Ik wens je heel veel plezier en succes met je reis en je dromen!
    Ik lees graag je verslag.
    Groetjes van Pauline

  • 25 Oktober 2015 - 09:36

    Noortje:

    Wauw zo gaaf! Super respect Nien! Xxx

  • 25 Oktober 2015 - 12:38

    Marijke Schneider :

    Lieve nicht en broer, Nienke en Peter,
    Wat ontzettend gaaf dat jullie dit samen gaan ondernemen.
    Nienke, wat heb je weer een prachtig blog geschreven. Supertrots op je.
    Liefs,
    Marijke

  • 03 November 2015 - 16:16

    Janine En Marit:

    We gaan je hier volgen, leuk! Veel succes en vooral: GENIET!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 84174

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: