Dream it, wish it, do it - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Dream it, wish it, do it - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Dream it, wish it, do it

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 November 2015 | Nederland, Haarlem

Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie lieve berichtjes, betrokkenheid en sponsoring! Het maakt me nog gemotiveerder!

Over precies een week komen we aan in Ethiopië. De vluchten zijn veranderd en we vliegen nu al aankomende zaterdag, we komen ook een dag later terug. Dit is net iets ontspannender en we hebben daardoor ook net iets langer in Ethiopië! Dat betekent wel dat ik deze week 1 dag vrij heb voor vertrek ipv 2, en daarom heb ik dit weekend al mijn tas ingepakt. Dat is meteen lekker alvast genieten van het feit dat ik bijna weer op reis mag, zo leuk om mijn reis spullen weer uit de kast te halen! En ik kan nu een week naar die bijna ingepakte tas kijken, voorpret! (het is zeker niet alleen de eindbestemming, ik geniet er nu al in volle teugen van!)

Daarnaast ben ik naar de GGD geweest, en ben ik bezig geweest met de pr en sponsoring. Sponsoren kan nog steeds! :)
Ook heb ik afgelopen weken een speciaal voeding en training schema gevolgd, om mijn lichaam te ontgiften en mijn weerstand te verhogen. Ik eet nu al 2,5 week gluten, lactose en helemaal suikervrij, het geeft me een goed gevoel dat ik even heel bewust ben van wat ik eet en hoe ik mijn lichaam en geest voed. Het kost iets meer tijd en voorbereiding, maar ik krijg er veel voor terug. Ik dronk ook 2 weken geen koffie, maar daar ben ik inmiddels wel weer mee begonnen omdat we in Ethiopië waarschijnlijk veel koffie ceremonies zullen krijgen. Daarnaast doe ik 2 keer per week poweryoga, en loop ik natuurlijk weer hard :)
Ik ben eigenlijk op allerlei manieren me heel bewust aan het voorbereiden op deze reis, het verbind me met mezelf en met wat ik aan het doen ben en waarom.

Ook heb ik mijn woordenlijst Amhaars terug gezocht die ik 5 jaar geleden heb gemaakt in Ethiopië. Zo kunnen mijn vader en ik alvast wat Amhaars oefenen. Ik vind het altijd heel fijn en goed om een klein beetje de lokale taal te kunnen spreken. Daardoor heb je vaak meteen contact met de lokale bevolking en dat vind ik waardevol. Ik probeer me ook altijd een beetje te verdiepen in de cultuur van het land of gebied waar ik heen ga. Dat vind ik waardevol, en juist het mooie van reizen.. je leert er zoveel van, je verbreedt je referentiekader, de wereld is zo veel groter dan alleen mijn eigen wereld. ‘Reizen is het enige wat je kan kopen en je rijker maakt’

Gelukkig voel ik me sinds een week weer ook weer helemaal fit, de verkoudheid is eindelijk weg en dat scheelt zo veel in energie!
Ik heb vanmorgen nog een laatste lange training gedaan, 10 km hardgelopen, en dat ging goed! Dat schept vertrouwen!

Zo en zo merk ik aan mezelf dat ik er veel energie van krijg om met de voorbereidingen bezig te zijn. Het is iets waar ik achter sta, achter de projecten, achter deze projectreis. Iets waar mijn vuurtje van gaat branden. Zo verblijven we in een gasthouse dat ook gerund woord door medewerkers van Dires. Het doel is om er een training centrum van te maken voor mensen met een beperking om hun kansen op de arbeidsmarkt in de horeca en toerisme sector te vergroten.

Ook maken we in Addis Abeba kennis met lokale atleten. Zij hebben tot nu toe geen ervaring met met toerisme en zullen weinig Engels spreken, maar zo doen zij wel ervaring op en dit kan leiden tot nieuwe kansen op werk en een inkomen in de toerisme sector. Niet elke atleet bereikt de top en kan erg geld mee gaan verdienen, dus dit is een mooie kans voor deze atleten om ons een aantal dagen te begeleiden in de Ethiopische hardloopwereld.

Eerst was ik er niet zo zeker van of het wel goed zou komen als ik me nog zo kort van te voren zou opgeven. Ik ben nu zo blij en dankbaar dat ik me toch nog opgegeven heb. En dat ik er afgelopen weken voor gegaan ben in alle opzichten!

Ik ben zeer dankbaar voor alle support van jullie! Ik besef dat ik best wel weer een uitzonderlijke reis mag gaan maken, en dat dit niet voor iedereen is weg gelegd. Ik hoop jullie dan ook via deze manier mee te kunnen laten genieten.

Deze week ga ik heel ontspannen de laatste week voor vertrek in, ik kijk er gewoon heel erg naar uit en ik geniet van dat gevoel

‘Durven is even je evenwicht verliezen, niet durven is uiteindelijk jezelf verliezen’


Liefs,
Nienke

  • 09 November 2015 - 05:30

    Marijke Schneider :

    Oh lieve Nienke,
    Ik word zo enthousiast van jouw verhalen. IK kan niet anders dan mee beleven, zo beeldend vertel je alles.
    Veel plezier met de laatste voorbereidingen en voorpret.
    Dikke knuffel,
    Marijke
    Ik hou van je. XX

  • 09 November 2015 - 15:04

    Birgitta:

    Heel veel plezier, geniet ervan, dan genieten wij mee door je leuke verhalen.
    Ga je dromen achterna. Laat ze uitkomen! Heel veel lieve groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 84141

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: