Aardebeving Nepal ; help het dorp Ghorka - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu Aardebeving Nepal ; help het dorp Ghorka - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Nienke Miezenbeek - WaarBenJij.nu

Aardebeving Nepal ; help het dorp Ghorka

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 Mei 2015 | Nederland, Haarlem

Lieve vrienden en familie,

Een aantal van jullie heb ik al een mail gestuurd, maar bij deze ook nog een verslag op mijn blog over Nepal;

Het nieuws over de aardbeving in Nepal zal jullie allemaal vast niet zijn ontgaan, bedankt ook voor de lieve en betrokken berichtjes van jullie naar aanleiding van het nieuws..!
Het nieuws over de aardbeving hakte er bij mij behoorlijk in.. zo onwerkelijk dat ik daar een half jaar geleden nog liep..
Al die die prachtige culturele tempels die ik mocht zien, en door al die kleine dorpjes gelopen ben en zoveel vriendelijke Nepalezen heb ontmoet.. heel heftig om te bedenken dat veel van die dorpjes zijn verwoest en dat de mensen familieleden en hun huizen kwijt zijn.. De aardbeving is precies in het gebied geweest waar ik ben geweest in Nepal...

Ik voelde me ook wel een beetje machteloos afgelopen week (nog steeds wel) wat kan ik nou vanuit hier doen? Ik voel me heel erg verbonden met Nepal, niet alleen hebben Nepalezen mijn leven gered, ook zo en zo is Nepal een magisch mooi land en de mensen hebben zoveel kracht en warmte en liefde in zich.. Het feit dat er zoveel mensen ook vanuit Nederland betrokken zijn bij dit land zegt ook wel iets over de kracht van het land vind ik! Ik ben heel blij dat er meteen een grote actie van giro 555 is geopend en dat zoveel mensen Nepal steunen!

Afgelopen week ben ik (samen met mijn groep) veel bezig geweest om te kijken of de Nepalezen die wij kenden van onze reis (de gidsen en de dragers) ongedeerd waren. Inmiddels kan ik jullie vertellen dat beide gidsen en hun families de aardbeving overleefd hebben! Echt een opluchting! Sociale media is zeker met dit soort gebeurtenissen wel echt een wonder hoor... En natuurlijk wel in gedachten ook bij alle mensen die het niet overleefd hebben..

Het dorp waar onze gidsen en dragers vandaan kwamen is helaas wel helemaal verwoest.. Iedereen daar is zijn/haar huis kwijt..
Op het nieuws staan foto's van het dorp Ghorka, en dit is natuurlijk maar een voorbeeld van 1 van de dorpen...
Beelden van Gorkha:
http://www.ibtimes.co.uk/nepal-earthquake-aerial-photos-remote-gorkha-district-show-entire-villages-reduced-rubble-1499000

Misschien heb je al lang iets gestort op giro 555 of op een andere manier geholpen, maar mocht je nog een kleinschalig project zoeken wat naar een dorpje in Nepal gaat en niet op een grote hoop komt;

Madhu onze gids heeft al jaren een eigen stichting en hij is de spil in het dorp Ghorka. Hij helpt veel mensen aan werk en hij helpt doormiddel van de stichting veel kinderen aan scholing.
Hij was een aantal dagen geleden ook ter sprake in een radio programma;
https://remindedandrewinded.wordpress.com/tag/khahare-kids/
Hier staat ook meteen de link in naar zijn stichting en een bankrekeningnummer, mocht je hem willen ondersteunen!

Ik denk persoonlijk dat Madhu zijn stichting ondersteunen het hele dorp zal ondersteunen... dat dat als een golfbeweging werkt en dat alle kleine beetjes helpen...
Het is wel maar 1 dorp van de vele.. maar dat is toch iets..!

Ik wilde jullie in ieder geval even op de hoogte brengen dat de Nepalezen die mij en de groep zo goed geholpen hebben in ieder geval ongedeerd zijn en dat ze op deze manier ondersteund kunnen worden...

Lieve groetjes,
Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 24 jaar en ik woon in Haarlem. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd als bewegingsagoog en psychomotorisch therapeut. Ik werk als invalkracht in de naschoolse - en vakantieopvang van het speciaal onderwijs. Maar nu ben ik in India! Hier werk en leef ik 3 maanden met 100 jongens (straatkinderen) die in het Don Bosco Boys Home wonen. Daarna reis ik nog 1,5 maand rond door Zuid India!

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 84142

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 23 November 2015

Ik ren voor Ethiopië

02 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Trektocht door de Himalaya van Nepal

09 Februari 2013 - 23 Juni 2013

Op reis naar India

01 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Circusproject in Roemenie

28 Augustus 2011 - 04 September 2011

Nienke fietst deTour for Life!

02 Januari 2010 - 02 Mei 2010

Nienke gaat naar Ethiopie

Landen bezocht: